Natt

Jag har suttit vak i tre nätter, får se om det blir fler. Men jag hoppas att det inte blir fler nätter i rad, jag vill gärna sova i min säng i natt.

Om nätterna kan många tankar fara runt, några timmar så stänger hjärnan av för några tyngre bestyr. Under tiden hjärnan är avstängd så orkar jag inte läsa och inte lösa korsord. Det enda jag orkade var att glo på tv. Ont i kroppen fick jag, då fick jag upp och gå runt lite, ta frisk luft från balkongen. Balkongdörren var öppen en bit hela natten så det inte blev för varmt i sovrummet. Vid 4-5 tiden så började jag frysa en del, det var även då jag var som tröttast. Iaf i natt......6-7 var jobbigt, då ville jag bara hem och sova. Den jag satt vak hos sov gott största delen av natten, men var orolig den tid det är jobbigt att hålla sej vaken nämligen 3-4. Då var det skönt när ssk kom förbi, fick pratat lite, då piggnade jag till igen.

Dessa tre nätter jag har suttit så har jag tittat på MacGyver, vad skulle han ha gjort utan sin fickkniv, tuggummi och gem?

Fåglarna började sjunga redan innan 3 på natten, väldigt tidigt tycker jag. Det var inte ens ljust ute vid den tiden.

Natten är tyst och lugn, jag kände mej lite ensam när jag stod ute på balkongen. Men ibland såg jag skymten av nattpatrullen.

9 timmar är lång tid, men när jag väl ska gå hem, så känns det som om natten bara har svischat förbi, märkligt, mycket märkligt!

Kommentarer
Postat av: Susan

Just den tiden då fåglarna börjar kvittra är nog den härligaste tiden på hela dagen. Särskilt under sommarmånaderna. Då jag jobbade som tidningsbud var det den bästa tiden jag visste.

2007-05-12 @ 20:35:31
Postat av: Jessica

McGyver kan hitta på massa han haha

2007-05-18 @ 17:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback