lång dag

Jag ska försöka orka skriva lite i min blogg, är ofantligt trött men det har sina orsaker....

Idag har varit en lång och händelserik dag. Klockan 7.45 styrde jag bilen mot Lunds universitetsjukhus. Det var nämligen dags för studiebesök på BUS (barn- och ungdomssjukhuset), OP och sterilcentralen. Det sistnämnda kunde jag varit utan. Barnop var intressant och vi fick se en massa instrument som använd. Jag fick provligga operationsbordet.
Efter lunchen så besökte vi OP (operationsavdelning). Jag och Jessica fick gå in i en sal där man opererade en äldre man som hade matstrupscancer. Vi stå på en pall och kika när de rotade runt i mannens tarmar. Det kändes lite bisarrt ett tag. Jag tittade på mannens ansikte, han såg ut att sova, sen tittade jag förbi den gröna duken och ser en uppfläkt bröstkorg. Man såg på de inre organen när hjärtat slog för tarmarna typ gunga i takt. Revbenen var uppsågade och gubben var snittad från typ halva bröstkorgen och ner tror jag. Vi fick se levern och diafragman. Tarmarna, matstrupen och magsäcken. Ja, det var faktiskt intressant. Skulle gärna sett någon mer operation. Klockan 14 slutade min grupp och vi for hem. Sen har jag kämpat med att hålla mej vaken, men snart ger jag upp!

Imorgon är jag ledig från skolan, skööööönt! Ska passa på att sova imorgon bitti!

Idag var Selma och Toffie ute i trädgården. Selma trivdes direkt men Toffie tycker att det är lite läskigt. =)

Det var allt för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback