3 veckor

Idag var jag och Lukas på BVC, Kristian var på möte på sitt jobb. Lukas har växt så det nästan knakar om honom.
Han har växt 2,5 cm på en vecka så nu är han 54 lång. Han hade även gått upp 260 g så nu väger han 3960 g. Underbart att veta att min bröstmjölk är okej, det överväger alla jobbiga nätter då han äter ganska så mycket. Inatt somnade jag inte förrän 4.30. Han vakna 1.30, jag hade väl slumrat 40 min då. Han fick käka och sova hos mej, vid 3 hade han slocknat och jag flyttade honom ifrån mej. Han sov som en stock, jag la mej till rätta och började slappna av. Precis när jag höll på att somna så vaknade Lukas. Så det var bara att börja om från början, alltså låta han äta och sen fick han somna hos mej, sen lät jag honom sova hos mej för jag var så trött. Klockan 9 ringde klockan så det var bara att släpa sej upp ur sängen.

Det var mycket folk som skulle till bvc så vid 11.30 var vi klara. Körde till apoteket och köpte magdroppar för det rekommenderade bvc. Lukas skriker en del och sen pruttar han så det är något med magen. Inte så att han är otröstlig utan han får nog magknip precis innan han måste prutta eller bajsa. Hos bvc fick vi äten en flaska ad-droppar, skönt att man slipper köpa dem själv! Jag är även glad att barn födda efter 1/10 får vaccination mot lunginflammation, det få han när han är två månader om jag inte minns helt galet.

Idag var vi på citygross och handlade julmat, tror att det blir mycket folk från och med imorgon eftersom barnbidrat, pensioner och löner trillar in dagarna innan julafton. Jag handlade lite kläder till Lukas eftersom jag hade lite rabatter att utnyttja. Jag köpte en body, ett par byxor, två mössor (en tunnare och en tjockare) och en åkpåse eller vad man ska kalla det. Det är en overall utan ben, ser ut som en påse med armar och kapuschong. Det finns hål så man kan trä igenom bilbarnstolen bilbälte. Verkar himala smidigt faktiskt!

Imorgon förmiddag ska vi till kyrkan för Jessica slutar skolan för denna termin, vi kan säga att hon tar studenten!


Kommentarer
Postat av: Nancy66

Ja du, du ska bara veta vad min dotter kämpat med sin lille Neoh. Han hade ju kolik, hon gav han också magdroppar, slutade helt med mjölkprodukter ett tag men inget hjälpte, jag är såååå stolt över att hon har fixat det. Idag är allt lugnt med maggen, men just nu har han varit sjuk ett tag, i morgon ska hon till VC, han fick feber idag igen och han ömmar jättemycket vid högeröra så det är nog öroninflammation, stackarn,,,,,

Kul med rabatter,,,:)

Ha en vidare fin kväll och God jul om vi inte höres innan,,,,kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback