glukosbelastning

Ja, då har jag avklarat ännu en glukosbelastning. Fick drygt 3 dl ljummen sockerlösning att dricka, den var smaksatt med citron. Efter drickande så träffade jag bm som mätte mage och lyssna hjärtljud. Hjärtljuden låg på 152 och sf-måttet vad 28.
Efter två timmar var det dags för ett stick i fingret, jag låg precis under gränsen till att behöva göra om glukosbelastningen, så nu ska jag sluta dricka juice. Får hitta något annat som jag kan dricka på jobb, är inte gott att dricka vatten till frukosten. Mitt hb hade sjunkt från 133 till 124, men det var fortfarande bra så jag behöver inget järntillskott ännu.

Om några timmar är det dags för föräldrautbildning.

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Ja, nu närmar det sig, så spännande....L

Postat av: Wånkan

Här har jag inte varit på evigheter....



Ser att ni väntar bäbbe! Grattis!

2008-09-15 @ 12:55:32
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback