tårar

Ikväll var det nära att det kom tårar när Lukas åt, det gjorde så förbaskat ont. Men jag vill inte gråta när han äter för inte vill jag att han ska tro att mamma blir ledsen när han äter.

Jag har precis tagit en varm dusch och jag hoppas det onda släpper. Det är tur att jag är så förbenat envis annars hade jag nog gett upp amningen för en månad sen. Idag är bröstet knöligt och ömt, det kommer dock mjölk från det och Lukas äter utan att gnälla och han verkar bli mätt iaf. Jag låter han äta som bara den från det onda bröstet. Jag använder bröstvärmare och har på mig ett linne när jag sover. Funderar på om jag ska köpa fetvadd med och ha på bröstet men det verkar jobbigt att få det på plats, iaf mitt i natten!

Jag surfade runt på HM's hemsida idag och fastnade för en superfin t-shirt till Lukas. Frågade maken om det var okej att jag jagar rätt på en sån, och det var helt okej. Anledningen till att jag frågade är att t-shirten är rosa, på bilden på hm's hemsida så är det en bebispojke som har på sig bodyn. Himla snygg var den så nu hoppas jag att jag hittar den i butik!

Vi åkte till Netto idag för jag såg att de hade billiga polisbodys! Så jag köpte 2 st till Lukas, i två olika storlekar., de kostade bara 29:- styck. Sen köpte jag en pyjamas men de hade bara en i strl 74/80, den kostade iaf 39:-. Bra med billiga kläder!  Efter vi hade varit på Netto så gjorde vi en snabbvisit hemma hos farmor och plastfarfar! Vi lämnade en sak till farmor! Det blev lite fika sen var vi tvugna att köra för Kristian skulle till jobb.

Hemlige Arne och jag måste ta oss i kragen och bestämma en dag så vi kan träffas!

På lördag är det så dags för vårens första marknad, Vårmarknaden i Höganäs, det ska bli skoj att strosa runt där! Sist jag var på marknad var en månad innan Lukas föddes!

Om vädret tillåter så ska jag och Lukas gå till mormor så får Kristian sova ut. Han har jobbat natt och har haft en kämpig helg. Så jag och Lukas kan hälsa på mormor, tror minsann att Lukas äldsta morbror är hos mormor nu. Sen behöver jag motion, har varit så trött sista tiden. Tror det beror på att bröstet strular, smärtan är jobbig. En natt kunde jag knappt sova för det ilade och spände och brände hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Hemlige Arne!

Ja det är dax å ses nu när alla är friska å krya =) Blir lite avis på dig.. På "vårt" Netto fanns det inga polisbodysar men hitta en mjölkförpackning med 2 bodys i ministorlek till barnens kommande kusin!



Hoppas fettvadden hjälper om du provar det. Värt ett försök. En ond tutte låter hemskt =/

2009-04-20 @ 23:32:46
Postat av: Jag igen!

Rosa är fint! Vill med ha den snygga tröjan till min kille men nu fick han en ganska flickig idag så får väl lugna mig lite!



Ska det shoppas Dallas säsong på lördag kanske?

2009-04-20 @ 23:35:12
Postat av: Annika

Kul med lite nya kläder. Ska se om vårt Netto har dem polisbodien. Avis att du ska gå på marknaden på lördag, själv ska vi på dop. Hur kan man lägga ett dop på den sista lördagen i april??

Postat av: Emma

Fetvadd är väldigt bra faktiskt! har du nån vetekudde som man värmer i micron? det gjorde så att det onda släppte på mig iaf. Värmde den ca 3-4 gånger om dagen och la på brösten och efter ett par dagar blev brösten bättre!

2009-04-21 @ 16:32:36
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Elin

Usch vad tråkigt att du har så ont! Hoppas att du hittar nåt som hjälper snart... Jag tycker det är bra att du är envis, det är starkt av dig! Vi springer väl på varandra på marknaden hoppas jag! Många kramar!

2009-04-22 @ 20:05:18
URL: http://thelifeofelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback