Elon

Idag fick jag veta att min farfar dog i natt, Elon var hans namn. Jag har inte träffat min farfar på minst 15 år och ärligt så känns det konstigt att jag inte blev ledsen när jag fick beskedet. Anledningen till att vi inte har kontakt är inget jag skriver om här. Jag vet inte hur många av mina släktingar som läser min blogg.

Men det känns konstigt att knappt reagera på ett dödsfall av en släkting. Sen börjar mina tankar fara runt när det gäller begravningen.

Ska jag gå på begravningen, får jag gå på begravningen för andra släktingar, eller har jag inget där att göra? Känsligt.

Om jag ska/får gå så är det för min pappas skull, samtidigt så kanske jag behöver säga ett farväl till en man jag inte träffat på flera år. Ja, det känns konstigt helt enkelt.


Igår var vi hos svärmor och hennes man, Bruno fyllde 60 i torsdags och nu den 8:e firar de 25-årig bröllopsdag. Så vi krängde smörgåstårta, vanlig tårta, gräddbulle och senare även kanelbulle. Lukas blev så glad när han fick en gräddbulle av Bruno och sen kom Karin (heter hon nog) med varma kanelbullar så då fick Lukas en sån med. Namnam! Jag tror vi begav oss hem vid 19-tiden för då var Lukas trötter.  Han var inte på tipptopphumör hos farmor, men han är snorig som bara den. Och inatt har han även blivit torr/hes i luftrören. Så det har inneburit ännu en natt med dålig sömn.

Lukas gick en del utan stöd hemma hos farmor, men det gör han aldrig här hemma. Skumma unge! Så han kan gå om han vill! Så jag vet inte om man ska säga att han började gå när han var 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback