diskussion

Ikväll har jag diskuterat med en vän angående mjölkprodukter till barn undet 1 år. Hon hade nämligen hört att man absolut inte ska ge mjölk till barn under 1 år, så jag undrar hur många som har hört detta. Det går utmärkt att ge lite mjölkprodukter till barn under 1 år, givetvis inte några stora mängder.

Barnet dör inte av mjölkprodukter utan anledningen till att man inte bör ge för mycket mjölkprodukter är för att mjölken försämrar upptaget av järn.

Allt detta kan man läsa
här.

För övrigt så kom vi fram till att hon ska bli  barnmatskock och jag ska bli bullmamma! *skratt*


Kommentarer
Postat av: Nancy66

Håller med dig,,,,,:-)

Ha en fin dag,

Postat av: umzacharia

När Nour och adiane var små,som inte var så längesen 4 år sen,så var rekommendationerna från BVC att ej ge mjölk produkter till barn under 1 år. Det var aja baja!! Men nu när vi fick Jinan,så fick man ge dom mjölk och yoghurt från 10 månader. Rekommendationerna från BVC ändra sig hela tiden. Kommer hela tiden nya rön från världs hälso organisationen som dom måste följa och förmedla till föräldrar. Kanske din väninna har äldre barn och följer det äldre rådet.

2009-02-13 @ 06:25:21
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj, jag hade inte en aning om att man fick ge barn under 1 år mjölk.

Har alltid lärt mig att det är strängt förbjudet. Men nu är det ju trots allt snart 4 år sen som Leo var bebis. men kan ju vara bra att veta nu då, att det inte är livsfarligt med mjölk längre :0)

2009-02-13 @ 18:25:18
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: Anonym

neee man ska ej tro på allt man hör

2009-02-16 @ 12:42:21
URL: http://mammanemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback