måndag

Så var den här dagen slut och Lukas ligger nu i sin säng och sover, jag ska strax göra honom sällskap i sovrummet. Jag är ganska trött idag.

Jag och Lukas var på min arbetsplats och hälsade på idag, eller rättare sagt det ställe där jag har varit timvikarie i tre år. Det var skoj att träffa jobbkompisarna igen och jag kan erkänna att jag saknar jobbet ibland. Lukas var rätt duktig fast han var lite trött och hungrig. Han har ätit mycket idag, tar väl igen för det han inte åt igår. Inatt trodde jag att mina bröst skulle sprängas, men Lukas var snäll och tömde så gott han kunde. Sen idag har brösten känts som taxöron, sladdriga med andra ord. Han strular lite med ena bröstet har jag upptäckt, men jag vet inte varför han gör det. På natten är det inga problem med att ta det bröstet som han strular med på dagtid.

Imorgon (eller idag för det är efter midnatt) ska vi åka till Helsingborgs lasarett för att gå med Lukas till en läkare. Ska bli intressant att höra vad läkaren har att säga om bulorna. Han har en liten bula som knappt syns och sen har han en större som syns.

Ska inom IKEA imorgon och köpa muffinsplåtar/formar, ska ju göra cupcakes på fredag! Sen vill jag inom Familia för att gå till Lindex och köpa byxor till Lukas. Han har inte så många byxor i storlek 56 och 62 byxorna är på tok för stora!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Anledningen till att han strular med ena bröstet kan vara att det är lättare att få maten från det andra bröstet. Brösten är juh ofta olika. Jag har ett av mina bröst som alla barn strulat med. Dom väljer alltså det lättaste om man säger så..favoritbröstet skratt..Då jag fick skaffa mig en pump när jag fick mjölkstockning med Melvin så fick jag alltid pumpa ut ifrån just det bröstet för att inte få mjölkstockning eller riskera att mjölken tar slut i det bröstet,när dom sen är lite större så brukar dom ta även det bröstet. Bebisar är roliga och smarta :-D Jag tror dock att jag har lite mindre mjölk i just det bröstet också för det brukar försvinna i det först när jag slutat amma,och i det andra brukar det vara kvar en stund längre..



Jag har dock inte sparat det jag pumpat ut,utan kastat det då jag inte varit intresserad av att ge dom flaska.

2009-02-03 @ 10:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback