shoppat

Jag är trött i skallen, det har varit mycket idag.

Först var det babymassage och idag gick det bättre än förra gången. Lukas kinkade lite i början och lite i slutet men under tiden vi masserade var han tyst iaf, han låg och åt på sina händer istället. Han fick lite mat i början så han var nöjd. Sen somnade han i min famn när vi fikade. Det verkar som att Lukas tycker att hans händer är mycket goda att smaska på! Men det är en del av utvecklingen att han hittar och smaskar på sina små händer så jag hindrar honom inte iaf. Finns ju folk som gör det men jag har inte förstått varför.

Efter massagen åkte vi hem och hämtade pappa för att sedan åka vidare till farmor. Vi hämtade upp farmor för hon skulle hjälpa oss att handla till smörgåstårtorna som hon ska göra. Vi strosade runt på citygross, nästan inget folk, mycket skönt! Sen gick jag och Lukas till amningsrummet, för han hade lassat i blöjan och så var hans mage hungrig. Farmor kom och höll oss sällskap och pappa var inom Dressman för att handla ny skjorta som han ska ha på dopet. Jag handlade nya jeans och en blus (eller heter det skjorta, vet inte skillnaden) på Kapphal.Skoj med lite nya kläder, speciellt när jag kunde gå ner en storlek på ovandelen!

Efter shoppandet bjöd vi farmor på mat på graffiti, blev pastasallad med varmrökt lax, smarrigt som vanligt!

Lukas är så härlig på morgonen, han pratar på som bara den och skrattar, ja det är helt enkelt helmysigt att vakna med prinsen i sängen!

Han har somnat i sin säng, och jag hoppas han sover för natten nu. Man vet aldrig med dem små liven. Jag rutar iaf inte in vår vardag, ingen idé att göra det när jag vet att han inte somnar för natten klockan 20 på kvällen. Han lär väl ändra sin dygnsrytm ju äldre han blir. Sen vet jag inte om folk stör sej på att jag har lyckats med amningen, inte för att jag vet vad det är att störa sig på. Nog för det var jobbigt i början innan mjölken rann till, det gäller ju att man ammar ofta i början annars produceras ingen mjölk. Jag skriver inte mer om vad jag tror om amning osv för det blir säkert bara sura miner för folk förstår inte att det är mina tankar och åsikter utan ska ta allt personligt.

Vi har förresten en massa snö här i Oderljunga, synd att Lukas är för liten för att åka pulka eller göra snögubbar.

Imorgon ska vi till bvc, dags att väga och mäta vår prins. Sen på eftermiddagen kommer prästen hit för ett samtal innan dopet. Efter det ska jag till Aase (uttalas Åse så slipper ni tänka mer på det) och öva på sången, jag kommer antagligen att vara supernervös på lördag. Men jag ska våga, så enkelt är det, måste höja mitt självförtroende lite. Jag får intala mej att ingen att våra gäster hade vågat ställa sig upp och sjunga en sång inför alla. Iaf, efter övningen ska jag till bowlinghallen för att träna.

Kommentarer
Postat av: Angeline

Graffiti har god mat =D Brukar (läs nån gång) äta bakad potatis där!



Har man fler än ett barn krävs rutiner. En ska till skola å en till dagis osv, vardagen funkar inte annars varken för barnen eller för föräldern.. Men när min Alle var bebis hade vi det slappt! Inga tider å passa så man kunde ta allt i sin egen takt =)

2009-02-11 @ 23:22:48
Postat av: Jessica

Du sjunger jätte vackert, så du har inget att skämmas för, kram Ps kul med shopping & nya kläder:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback