Sjukhusbesök

Idag var vi med Lukas på sjukhuset för att kolla upp två bulor som han fick i samband med förlossningen. Enligt överläkaren som undersökte Lukas så är det kalk som bildats där bulorna är. Först var det blodansamling som sedan förkalkats. Man gör inget åt dessa bulor pga infektionsrisken men de kanske försvinner helt när Lukas huvud växer. Men som överläkaren sa: Han kan bli statsminister trots bulor på skallen.
Läkaren gjorde en undersökning av kroppens reflexer osv och konstaterade att Lukas var framåt i sin utveckling och det hade vi nästan anat lite. Jag har ingen att jämföra med och bryr mej inte ett dugg om hur han utvecklas. Förvånas mest när han gör saker som jag trodde skulle komma senare i utvecklingen, men det är visst sådant man ska vara tyst om.
Jag skryter inte om mitt barn iaf, men folk verkar tro det. Så kanske jag ska vara tyst som en mussla över Lukas utveckling, så blir alla nöjda och glada!

Nu har Lukas en egen patientbricka :-P

Efter sjukhusbesöket åkte vi till IKEA, shoppade lite småsaker. Sen körde vi vidare till Familia. Kristian gick in på Jula och jag och Lukas gick till Lindex, H & M och KappAhl. Det var kasst med byxor i Lukas storlek, vill inte ha jeans eller andra styvare byxor till honom. Vill ha mjuka kläder så han kan spralla utan att byxorna ska ta emot osv. Efter lite shoppande gick vi inom CityGross, givetvis blev Lukas hungrig så vi gick till rummet på Familia. Ammade honom så mycket som han ville. Men när vi hade startat bilen så kom Lukas på att han var mer hungrig. Så vi fick stanna vid en mack så jag fick ammat Lukas och bytt blöja på honom.

Imorgon eftermiddag ska jag och Lukas på babymassage! Det varar 1½ timme och är totalt fem onsdagar. Kostar 200 kr och det är inte mycket pengar tycker jag. Hoppas att Lukas är vaken under tiden, så han inte sover alla gångerna.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt det gick bra hos dr:)

Klart du ska vara stolt över din sons "framgångar" i utvecklingen, hatar sådana som säger att man skryter os.v. Hoppas massage stunden blir skön:)Nu ska jag snart ha prov... Kramizzz

Postat av: Beatrice

Klart man är stolt över sitt barn! Det har du all rätt att vara! Och självklart vill man som förälder skryta emellanåt,och det är inget konstigt med det!



Jag personligen tycker det är skitkul att höra om barns utveckling. Oavsett om det är tidigt eller sent i utvecklingen..Och oavsett om det är en nära väns barn eller bara ngn jag chattar med.



Här har Melvin varit extremt tidig i allt,därav att han också hade sina sömnproblem då han var bebis då hans hjärna klarade av att ta in alla intryck som skedde runtomkring honom..Ja,jag var iväg på mycket aktiviteter med honom så han inte fick ngn lugn och ro..T.ex pratade han i tydliga tre ordsmeningar före han var 1 år..Och BVC var helt faschinerade av honom..



Men som sagt var..Det finns positivt och negativt med allt..Många barn som är tidiga i utveckligen har också svårare att varva ner och komma till ro med sömn och liknande..



Patricia har inte varit tidig,snarare sen då man jämför med Melvin..Hon har inte pratat lika tidigt eller mycket som honom,det är först sen hon började på dagis som hon kom igång..Men så har hon mest sovit fram tills dess också skratt



Alexandra är lik sin bror,hon pratar lika mycket men dock inte lika tydligt..Hon är väldigt tidig med vissa grejjer och inte lika tidig med andra grejjer..Lite mittemellan kan man säga ler



Oavsett om barnen är tidig eller sen i utveckligen så är man juh stolt och ens barn är ens allt som man mer än gärna pratar om.



Det ens hjärta är fullt av,det pratar munnen om finns det ngt ordspråk som lyder..På ett ungefär..



Naturligtvis finns det juh då dom som inte vill höra,men man ska inte anpassa sig efter dom..Dom behöver inte lyssna/läsa om dom inte vill.



Vissa vill helt enkelt inte alls höra när det går bra för ngn annan..



Och du! Vad skönt att det inte var ngn fara med bulorna på hans huvud!

2009-02-04 @ 09:44:24
Postat av: Angeline

Hur var babymassagen? Om jag haft Anders hemma på dagarna hade jag med satsat på ngt sådant med Rasmus =)

2009-02-04 @ 14:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback