Slut i bollen

Nu är jag trött i skallen, ska dricka lite vatten och sen krypa ner under täcket. Har köpt hem en ny Ramlösa idag, med smak av mango, ska bli en intressant smakupplevelse tror jag.

Ikväll har jag tvättat dopklänningen så nu hänger den på tork. Skönt att ha det gjort. På fredag kommer min mamma hit för att sy fast bandet som ska vara på den. Räknade innan att vi blir nästan 30 pers på dopet, lagom många. Jag är glad att vi ska ha själva dopkalaset i församlingshemmet, så slipper vi ha det tipptopp här hemma. Dessutom har vi inte 30sittplatser här hemma. Vi ska sätta oss ner och skriva upp en inköpslista och fixa det i veckan. Det ska bli skönt när dopet är över faktiskt. Jag kommer nog att vara lite nervös på lördag men gör jag bort mej så bjuder jag på det! Min körledare säger att det låter bra så jag litar på henne. Jag fick förslag till doppsalmer så det ska jag bestämma i veckan. Jag kan inte bestämma om vi ska ha Tryggare kan ingen vara eller inte, det finns så många andra fina psalmer. Vill gärna ha med en psalm från Psalmer i 2000-talet, lite modernare psalmer. Vi får nog ringa prästen imorgon så vi hinner med ett dopsamtal innan lördag klockan 15.15. Jag hoppas även att Pia kan fota under dopet, hon är en duktig fotograf. Hon fotade oss på vårt bröllop och vi fick så många fina minnen av henne!

Kristian jobbar bara en natt denna vända, skönt att ha honom hemma lite sen.

Nej, nu ska jag göra som Lukas, sova!

Kommentarer
Postat av: umzacharia

Hoppas att Lukas får ett trevligt och fint dop=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback