storkbett

Idag var det dags att väga och mäta Lukas, och jag blev chockad när jag såg att han har gått upp 310 g på 9 dagar. Han brukar gå upp mellan 300-400 g på två veckor. Jag har nog grädde i tuttarna! Han är numera 60 cm lång, har alltså växt 1½ cm på två veckor. Så idag när Lukas blir 11 veckor så är han 60 cm lång och väger 5700 g.

Lukas har ett storkbett i nacken, med andra ord ett födelsemärke som är rött.

Jag fick ett lila medel på bvc som jag ska smörja mina bröstvårtor med för det gör ont på dem för tillfället, kan vara svamp sa bvc-sköterskan. Jag hoppas det onda försvinner snart iaf, men jag kommer inte ge upp amningen än när han går upp så bra i vikt. Jag fick även tid till vaccinationen och mammasamtal, det blir om två veckor.

Prästen var här idag på dopsamtal, och det blir nog bra till slut. Prästen är lite virrig men gillar barn så det är skönt. Jag och Aase övade på sången idag, det får bära eller brista! Sen efter det tränade jag bowling, Lukas sov hela timmen jag tränade, skönt!

Nu sussar Lukas och jag ska strax lägga mej! Imorgon ska vi förbereda inför dopet så det lär hända lite saker morgon.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bra med all grädden;) ja han prästen är ju speciell, hahaha

Postat av: Angeline

Rasmus har ett storkbett på sin vänstra arm. När jag såg det första gången blev jag lite orolig men bvctanten sa att det växer bort om nåt år. Ser ut som ett fett rött blåmärke =/

2009-02-13 @ 09:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback