Tänder

Idag när vi var på Familjens hus så snackade vi om hur man ska göra när bebisen är ledsen för att tänderna är på gång. Vi pratade med Maij, vår bvc-sköterska. Anledningen att detta kom upp var att en bebis på 5 mån hade kinkat länge och detta pga tänderna. Tipsen vi fick var kalla bitringar, eller bitringar att tugga på överlag. Som smärtlindring kunde man ge Alvedon eller Panodil, inte Ipren. Det använder man visst inte till att linda tandvärken, enligt bvc-sköterskan och jag litar på henne. Det är ju olika verksamma ämnen i Ipren än ALvedon/Panodil. Jag hoppas iaf att Lukas inte blir så gnällig som denna lilla tjej var, och i över en vecka. Tur jag har en gubbe som kan hjälpa till med avlastning om det behövs.

Idag har vi iaf haft en mysig dag, Lukas har snackat en himla massa och han tycker att det är skoj att sitta. Vi provade att sätta honom i en barnmatsstol men han tyckte inte att det var så skoj, vi provade detta på Familjens hus. Han var iaf nöjd i babysittern medan vi fikade.

Ska jag analysera Dallas åt er?
De dricker alkohol typ hela tiden i serien. Jock Ewing är en mansgris, som trycker ner stackars Ellie Ewing.

Jag får många goda skratt när jag ser serien. Målade bakgrunder, hemska tapeter och roliga kläder. Det märks tydligt att serien började 1978 (mitt födelseår).

Kommentarer
Postat av: Jessica

Dallas é kult;)



ja bitringar var Novas bästis när hon var liten;)...

Postat av: Gnällfisen!

Har aldrig gett mina kidz ipren, det ska vara alvedon ell panodil =)



Om jag inte minns fel köpte du nån Dallasbox på Höganäs marknad? Vad kosta den?

2009-02-25 @ 12:49:22
Postat av: Angeline

Glömde hälften! Litar inte riktigt på Ipren. Man får inte ta det när man är gravid så skulle aldrig våga ge det till mina barn.

2009-02-25 @ 12:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback