50/56

Det är storleken Lukas använder för tillfället. Men i byxor är storlek 50 bäst för 56 blir långt i benen och lite stort i midjan. Trist att vissa set bara säljs i samma storlek i byxa och tröja/body. Kollade igenom vad vi har i storlek 62/68 och där är så det räcker och blir över tror jag. Men dock tror jag att jag får komplettera med några byxor i 56 om det finns att köpa. Om nu inte hans ben växer en massa över en natt. Men jag tror det dröjer några veckor till innan jag använder 62 för än ryms han i 56.

Inatt sov Lukas 3 timmar i sin säng och resten hos oss. Han kommer inte till ro när han ligger på rygg, ska se om jag kan få honom att somna på mage och sen får jag vända honom i sidläge för det verkar han sova gott på, bättre än på rygg iaf. För några veckor sedan hade han inga problem med att somna på rygg i sin vagn, men nu kommer han verkligen inte till ro. Utan ligger och skriker och gråter. Lägger jag honom sedan på mage så somnar han oftast inom 5 minuter.

För tillfället ligger han i sin vagn, i sidoläge. Han somnade på mage i soffan så flyttade jag honom till vagnen. La honom på rygg men han vakna inom 30 min, så nu har jag lagt honom på sidan och han ser ut att sova gott.

På söndag ska jag sjunga igen, skoj skoj! Så klart ska Lukas hänga med!

Kristian är och handlar och han ska ta vår post när han kommer hem, hoppas där ligger en sjal i brevlådan!

Kommentarer
Postat av: umzacharia

Både Nour och adiane har sovit på mage,även om det inte är rekommenderat. Det var enda sättet att få dom att sova. Min bvc sköterska sa att det var ok. Det är viktigare att barnen sover än den lilla % som säger nåt om plötslig spädbarns dödhet.

Postat av: Jessica

Var sjalen där?:)

Trevlig helg

Sjung lugnt

2009-01-09 @ 20:14:05
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Beatrice

Ja,lägg han på mage då sover han säkert gott om han är lite orolig annars. ler

Min kompis son sov jättebra på mage genast han föddes.

2009-01-09 @ 20:30:21
Postat av: Nancy66

Ja, barnen väljer hur de vill sova, mage, rygg, sida. Huvudsaken de får sova gott. :-)

Ha en fin kväll,

2009-01-10 @ 19:54:43
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback