duktig

Nu har jag varit duktig och bokat tid för efterkontroll hos barnmorskan, inget jag ser fram emot men det blir nog bra när jag väl varit där! Fattar inte varför jag drar mej för en gyn-undersökning när jag har fött barn. Kan bero på att det känns lite krystat när man går där med rumpan bar från omklädningshörnan till gyn-stolen.
Stackars Lukas ska hänga med dit för pappa jobbar, men det blir nog bra. Han har fått hänga med på dass när jag varit iväg och shoppat så han överlever nog.

Jag fick sova i några timmar i natt. SOmna nog innan 1, vid 3 vaknade jag av att Lukas skrek, tänkte att han är nog hungrig. Jag stoppade in hans napp för jag var tvungen att gå på toa efter att ha druckit nästan 2 liter på kvällen. När jag kom tillbaka så sov han igen så jag kröp genast under täcket och somnade ganska fort. Vaknade av att Lukas lät i sängen och då var klockan 4.30 och han var ganska så hungrig. Så 4½ timme sov han iaf! Och jag fick sova några timmar ensam i sängen.
Sen åt han vid 7 och igen lite innan 9,  sen bökade han runt en massa. Kände på hans pyjamas och den var våt, blöjan hade läckt men inte så konstigt då jag inte bytt blöja på hela natten eftersom han somnade vid bröstet. Tar hellre en våt pyjamas än att väcka honom och riskera att det tar tid innan han somnar om.

Vi har nog fått tur med Lukas för det är sällan han skriker sig otröstlig och än har jag inte blivit knäckt av att han skriker osv. Men trött är jag, ska börja vila lite på dagen hade jag tänkt mej. Jag kommer alltid i säng lite efter Lukas för jag vill varva ner utan honom innan jag kryper ner under täcket, men jag kanske ska sluta med det. Men jag vill vara säker på att han sover innan jag lägger mej, för bökar han runt så kan jag ändå inte sova. Nu ska jag nog lägga mej lite på soffan med Lukas på magen.

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Ja, passa på att vila du, man behöver mycket ork och tålamod som småbarnsförälder...:-)

Ha en fin dag,,

Postat av: Jessica

Jag kan passa Lukas i väntrummet fniss'

( = kidnappa honom mmuhha )



Jag gjorde aldrig gyn undersökning bm frågade om jag ville, & jag sa att det inte behövdes.... Så... Men kan ju va skönt & kolla så det står rätt till där nere;)



Nej nu ska jag till skolan & ha natur B. som är så tråkigt....



2009-01-29 @ 12:55:45
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag tycker det är skitdumt att Skåne inte har som min gynekolog hade i Uppsala, det vill säga en papperskjol som man satte på sig när man gick ut... Slipper man gå där med fian i vädret, ser ju helskumt ut med strumpor och inget mer, hehe! Känns betydligt bättre dessutom!

2009-01-30 @ 09:21:40
URL: http://thelifeofelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback