sova

Nu ska jag gå och sova för nu äntligen sover Lukas i sin säng, han äter varannan timme nu känns det som. Antagligen en trevlig tillväxtsperiod och har jag tur är den slut om ett par dagar. Har jag tur inatt så sover han kanske fler timmar eftersom han har ätit en massa ikväll.

Jag var ett litet tag på babycafét, vet inte vad jag ska tycka om det, men kanske jag tar mej dit fler gånger. Det dumma är att det är babymassage på onsdagseftermiddagar och café på förmiddagen. Och jag vill gärna att Lukas ska sova innan massagen. Kanske det fungerar om jag tar vagnen och promenerar den tid det är mellan caféet och massagen. Får se hur jag gör.

Var på bvc med för att väga och mäta vår lilla prins.
Längd: 58,5 cm (56,5 cm för två veckor sedan)
Vikt: 5220 g (4910 g för två veckor sedan)
Huvud: 39,7 cm (39,2 cm för två veckor sedan)

Han ligger på normala kurvan på längden men ligger under på vikten, men det är inget att bry sig om. Han mår bra och jag vet att jag har mat i tuttarna för det kommer rejäla strålar ibland. Men det gäller att jag dricker mycket så jag får mycket mjölk till prinsen.

När jag kom hem från café och bvc så fick jag veta av maken att vi har fått kallelse till barn- och ungdomsmedicinska mottagningen i Helsingborg, så på tisdag ska vi träffa läkare angående Lukas bulor. Får se vad de säger. Jag hoppas att bulan försvinner iaf.

Jag vet inte om jag börjar bli dålig, känns ömt på sidan av halsen, alltså körtlarna som sitter där. Men jag hoppas det inte blir något för jag fyller år på lördag och på söndag ska vi på 3-års kalas! Får se om det dyker upp någon på lördag, ska bjuda på lite tårta hade jag tänkt mej. Men jag bryr mej inte om att jag fyller år, trevligt med besök iaf!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback