Kryp

Igår var det ett magiskt datum i vårt liv! Igår firade vi tvåårigbröllopsdag och att det var ett helt år sedan vi var på UL, det var då vi fick se Lukas för första gången. Inte visste vi att vi skulle få ett chamrtroll som ger oss många goda skratt om dagarna!

Igår så kröp även Lukas för första gången, det gick inte fort men han tog sig framåt. Ikväll la jag mej återigen på golvet en bit ifrån honom och då kom han, idag gick det lite fortare, men han tar sig iaf som sagt framåt. Han är nästan 7½ månad gammal!

Jag ställde honom i sin säng idag så han fick hålla sig i kanten, men den galningen skulle ju inte hålla sig i något tyckte han. Först släppte han med ena handen, men lyckades få tillbaka balansen, men sen släppte han båda händerna och då trillade han så klart. Men han tyckte det var skoj att stå och hålla sig iaf. Han älskar när han får hålla oss i händerna och gå med, för nu går han framåt!  Han får gärna vänta med att resa sig mot saker eftersom han släpper taget, vill inte att han ska slå i huvudet för mycket, han har redan två bulor så han klarar sig. Alltså det är bulorna som har hängt med sen han föddes.

Igår somnade han vid 21.30 och vaknade igen 23, varför vet jag inte. Men han ville iaf inte somna om i sin säng så han fick ligga i mitt knä medan jag tittade på Michael Jackson. Lukas var lugn och hade det skönt i min famn, han var riktigt avslappnad. Sen somnade han vid 00.45. Han hade kanske somnat fortfarare om jag hade ansträngt mej för att få honom att somna igen. Men jag skulle ändå titta på tv och han var lugn så vi mös istället. Han vaknade strax innan 6 och kom över till oss, ammade och somnade om. Han väckte mej igen strax efter 9. Mys att ha honom i sängen, jag passar på och gosar med honom medan jag får! 

Idag har han hjälpt mej att städa, det tyckte han var skoj. Det är väl roligt att se sin mamma svettas när hon dansar med dammsugaren och sen med golvmoppen.

Dagen avslutades med gröt med jordgubbsmos på, sen ett bad och sen gos.

Det är lite sorgligt för det verkar som att han har dragit ner på amningen. Nu kanske han ammar tre gånger om dagen. Jag börjar jobba om 19 dagar och jag hoppas att ha fortfarande vill amma lite då med. Jag ska iaf erbjuda bröstet så får han bestämma hur han vill ha det. Men den dagen då han slutar amma kommer nog att bli en liten sorglig dag, ett kapitel som avslutas i vårt liv. Blir det fler barn här så hoppas jag innerligt att jag kan amma då med, det är så smidigt att slänga fram tutten på natten när bebisen är hungrig. Man slipper hoppa ur sängen och värma flaska osv. Jag kan sova vidare när bebisen äter. Hade Lukas ätit från flaska och sovit som han gjorde de första månaderna hade jag inte fått någon sömn alls känns det som. Och nej, jag har inget emot flaskmatning så slipper ni muttra om det. Men jag är iaf glad att jag har kunnat amma.

Om 19 dagar blir Lukas 8 månader och redan nästa vecka (den 16:e) ska vi till BVC och göra BOEL-testet. Sen är det semester osv, så bvc tyckte vi kunde fixa det innan semestern. Men jag tror inte det kommer att vara några problem för Lukas för han vrider redan på huvudet när han hör ljud och han följer föremål med blicken. Jag vet inte om de kollar något mer. Han sitter bra och kan vrida huvudet bakåt och uppåt utan att trilla, det har han kunnat ett tag. Men det kanske de inte kollar nu.

Det ska bli ganska skönt att jobba en månad men självklart kommer jag att sakna min plutt!


Kommentarer
Postat av: Annika

Visst e det härligt när barnen för framsteg i utvecklingen!

2009-07-09 @ 06:30:36
Postat av: Angeline

Duktiga Lukas =D



Jag hade vatt glad om jag kunnat amma men flaska funka bra, det är en vanesak =) Hoppas han vill fortsätta med det ett tag till, kan tänka mig att det känns sorligt att sluta.

2009-07-09 @ 09:34:56
Postat av: Jessica

Åhh kryper o allt, han utvecklas ja!!! Det går så fort, men det är härliga framsteg:)



& amningen, jag kommer ihåg när Nova slutades amma, det é sorligt då är den eran slut liksom... Ja njuter till fullo av amningen med W, man får en speciell närhet tillsammans tycker jag.

Postat av: Annika

Ja, hasselnötter finns i det mesta. Inga mer ballerinakex. Men Pågens kanelgifflar fungerar bra och dem är Nellies favoriter så det blir perfekt. Sedan har jag sett att Palle Kuling choklad (små som rigichoklad) oxå går bra att äta. marabou innehåller spår av nötter och mandel. Så den får hon inte äta. Vi måste vara supernoga nu och kolla när vi köper kakor inför kalas och dylikt. Lösgodis får hon inte heller äta.

2009-07-09 @ 18:10:05
Postat av: Nancy66

Mysigt att amma, förstår att det kan kännas jobbigt att börja jobba nu. Min Sandra går och grämer sig redan nu för hösten då hon börjar läsa sina sista 2 år, att behöva lämna Neoh på dagis....känsligt i början.



Ha en fin dag, här ösregnar det, trist....

2009-07-10 @ 09:50:27
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Beatrice

Det som är bra med flaska är ju att då turas man om med matningen. Och kvinnan slipper vara lika trött som när hon ammar..



Men visst är amning bäst om man har lyckan att kunna amma.



vad duktig han är lillkillen,så stor nu ju!

2009-07-10 @ 15:18:25
Postat av: Annika

Synd att overallen var sådan. Men jag har haft några alfons kläder och varit nöjda med dem är jag är jätteglad att ungarna fick det.

2009-07-10 @ 16:44:53
Postat av: CiliaH

Hmm underligt det där med texten. Kan vara för att jag joxar i designen förmodligen. Du får titta in med jämna mellanrum, för tillfället ska den synas i alla fall :)



Kram

2009-07-10 @ 17:22:14
URL: http://ugglehuset.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback