ojojojojojojoj!

Det var längesen jag skrev sist och det har hänt en del sen sist!

Jag kommer knappt ihåg vad vi har gjort!

I söndags var vi iaf hemma hos Kristians bror med familj, snackade lite och kusinerna lekte. Casper visade sina tänder och att han kunde gå när han höll sig i saker! Lukas visade mest att han kan snacka i höga toner! Efter besöket hos dem så åkte vi till Burger King i Mölletofta för vi var hungriga och lata. Efter BK åkte vi inom Eket och hälsade på farmor, bruno och philip. Där visade Lukas att han kan krypa!

I tisdags åkte vi till Helsingör, åkte med färjan kl 13 och tog färjan tillbaka igen 18.40. Vi besökte Kronoborgsslott och det var tungt att bära på Lukas där man inte fick ha vagnen med sig. Så jag vill gärna köpa mej en bärsele för om men han börjar gå så orkar han ju inte gå hur långt som helst i början så en sele är nog bra. Jag skulle behövt en i tisdags iaf!  Det var iaf kul att strosa runt på slottet och ta det lugnt med en fika ute vid havet. På färjan till Helsingör så började två amerikanskor snacka med Lukas, de var äldre. Frågade hur gammal han var och om de kunde få ta med honom hem! Lukas besvarade deras snack med ett leende och då pratade de ännu mer med honom, sött!

I torsdags var vi hos bvc för att göra BOEL-test och det fixade Lukas utan problem. Fick lite information osv med. Sen vägde vi och mätte. På en månad har han bara växt 0,5 cm så nu är han 67 lång och väger 8680 g.  Han följer sin viktkurva men längdkurvan dalar rätt bra, får se om han växer till sig snart! Bvc-sköterskan sa att han var tidig med krypandet och att han pratade mycket (olika ljud och nyanser) för sin ålder. Hon ville hålla honom ett tag och det fick hon och som tack fick hon en liten kram av Lukas. Han såg ut att trivas i Maijs famn!

Dagen idag började inte bra, han drutta ner från sängen. Vi brukar mysa i sängen på morgonen och halvslumra, även Lukas halvslumrar. Idag märkte jag inte när han kröp iväg utan hörde bara en duns och sen gråt. Men det slutade bra iaf, han tystnade efter någon minut i mammas famn och sen gosade vi länge. Det gjorde ont i mammahjärtat och jag vet att det kommer fler olyckor med tiden, men jag kommer nog bli lika rädd varje gång. Han fick iaf ett blåmärke i pannan, inte ens en bula. Jag ringde iaf 1177 och frågade vad jag skulle göra. Det var bara till att vara hemma och hålla koll på honom så han inte tuppade av eller började kräkas. De är nog vana vid samtal där barn trillar ner från säng/soffa.

Sen nu ikväll har skruttungen kommit på att man kan resa sig mot saker. Jag frågade bvc i torsdags när det brukar börja resa sig mot saker och det brukar ske vid 10 mån ålder. Jag skulle nog aldrig frågat för då hade han kanske hållt sig på alla fyra på golvet ett tag till. Det började med att han reste sig mot babygymet, det har bågar som tyvärr sviktar och givetvis trillade han men vi dämpade så klart fallet. Sen började han resa sig under soffbordet men där tar bordsskivan emot, sen kom han på att man kan resa sig mot soffan och sen när jag la honom så reste han sig så klart i sängen. Så nu får vi nog det livat här hemma. Han behöver inte ha så bråttom vår lilla grabb! Så på 11 dagar har han lärt sig krypa och resa sig mot möbler. Fortsätter han i denna takt så springer han väl på sin 1-årsdag, och det vill jag inte. Som sagt, han behöver inte stressa!

Själv mår jag sådär idag, börjar kännas förkylt, och det vill jag inte!

Det var nog allt tror jag, vet inte om jag missat något "viktigt".

Jo just det, i onsdags var vi hemma hos mormor för att fira morbror Kristoffer som fyllde 13! Det blev fika och lite snack, trevligt var det iaf!

Kommentarer
Postat av: Angeline

Lukas kan! Duktig kille ni har =) Ja du snart får du springa å jaga honom ftw ! Glöm inte skriva upp viktiga händelser i babyboken!

2009-07-19 @ 12:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback