Heal the world

Den låten sjöngs på min konfirmation den 17:e maj 1993, så gammal är jag! Ena av M Jackson bästa skivor släpptes under 90-talet, alltså Dangerous. Efter det tycker jag inte att det kom så mycket bra musik från King of the pop, så nu vet ni det! Den skivan har jag nästan lyssnat sönder, har den faktiskt på LP! Japp, jag är så gammal så jag har skivor på vinyl!

Imorgon blir Lukas sju månader och i måndags var jag med honom på BVC. Han är numera 66 cm lång och väger 8210 g. En kort knubbis!

Efter BVC for vi iväg och köpte bilbarnstol till Lukas, det blev en Akta Graco cosmic comfort s. Vi kollade även på en Besafe Izi Kid X2, men föll för Aktan. Vi kollade komfort, smidigthet och givetvis krocksäkerheten, gäller att veta vilken kod man letar efter på stolen. Men det hade givetvis min make koll på! Vi ville ha en stol som hade hög kod och som Lukas satt bra i och då blev det som sagt Aktan. På den kan man ändra lite sittläge så han lutar lite bakåt, ja man kan helt enkelt ändra sitsen. I priset fick vi med ett solskydd och ett sparkskydd, och stolen kostade 2995:- Stolen kan man ha bakåt- och framåtvänd och den är godkänd till 25 kg. Jag hoppas han kan sitta i den bakåtvänd till han är minst 4 år, de sitter säkrast bakåtvända.

Vi har haft flyt i hans läggtid på kvällen sen i måndags, han har somnat senast 21.30 och det var igår. Sen sover han lite oroligt ibland men han rör sig mycket och drömmer mycket, och så fort han hamnar på rygg så vaknar han. Inatt var han vaken mellan 3-4, han bajsade och kom sen inte till ro trots blöjbyte. Han fick amma men kom ändå inte till ro, tanken slog mig i morse att han kanske var för varm. Så inatt får han sova i bara blöjan, och jag hoppas han sover bättre!

På matbiten går det framåt efter att jag har blandat min puré med vanlig mjölk så den blir mer rinnig. Han gillar nu även burkmat så det har jag köpt hem några stycken. Jag brukar köpa hem och så läser jag vad de har i så får jag själv lite tips på mat!

Idag köpte jag en solskyddsdräkt till honom, känns bra faktiskt! Jag hade tänkt att blåsa upp hans pool eller ta ut badbaljan så han kan svalka sig lite, och då vill jag inte att han ska sitta utan kläder om men han sitter i skuggan, uv-strålarna finns överallt! Sen vet man aldrig om vi får för oss att åka till havet och bada med honom! Mitt barn ska få bada i havet trots att man får sand överallt. Trist att alltid bara bada hemma i poolen. Man får göra en liten utflykt. Undras hur vattnet i Bälingesjön är, vi har ju ganska nära dit!

Sommardagar som de här gör att jag saknar att bo vid kusten som jag gjorde hela min uppväxt. Vet inte hur många timmar jag tillbringade på stranden till jag var 20 och flyttade ifrån Höganäs. Men jag saknar inte Höganäs på vintern iaf!

Jag handlade faktiskt 2 plagg till mig själv idag! Ett par shorts och ett linne, det ni!

Igår gick Lukas framåt när Kristian höll honom i händerna, tänk om han blir tidig med att gå, då har vi att göra! Insåg idag att det är dags att sänka hans säng ett hack, för när han sitter i sängen så reser han sig mot sängkanten. Han har även börjat med något som liknar en vinkning. Det händer massor i hans utveckling!

Hmmm, jag hade en massa att skriva men nu kommer jag nog inte på mer!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Varken Filip eller Cajsa har kunnat sitta bakåtvända tills de var mer än knappt tre år. De har varit så himla långa. Får väl se hur det blir med skruttan.



Sv: Hon dricker ur både flaska och pipmugg, men inte vällingen. Vi har provat det också. Som sagt en dam med egna åsikter om vad som är rätt och fel hihi.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback