Mums!

Min morotspuré smakade nog mums för han slök det utan problem till lunch idag, plus en portion gröt. Imorgon är det dags för en ny smak, för morot har gått bra i två dagar. Känns meningslöst att köra flera dagar med smakis av något som redan slinker ner utan problem. Vet inte hur många teskedar han åt idag men det var iaf två iskuber.

När Lukas vaknar så drar vi till Hässleholm, ska handla lite på ICA Maxi och ev. ÖoB. Ska leta efter lite leksaker till vår prins! Vi har ju inga leksaker så det blir till att köpa lite, ska se om jag hittar klossar iaf. Och det blir säkert något mer skoj! Bortskämd? Nej, jag tycker inte det! Har man inget så får man köpa. Sen sparar vi sakerna till eventuellt/eventuella syskon.

Jag ska även passa på att köpa hem riktigt smör, slippa ge honom transfetter, det får han ändå senare i livet. Ska köpa hem lite mer grönsaker med och iskubslådor. Iskubslådor borde finnas till bra pris på ÖoB.

Vi måste ju roa oss med något i eftermiddag när maken jobbar eftermiddag! Och imorgon jobbar han dubbelt, em+natt. Och sen på lördag jobbar han natt och sen ledig enda till fredag förmiddag. Trist att de inte visar så bra väder i helgen. Men på lördag blir det nog en sväng till Hagstástämman.

Nu hör jag någon som babblar inne i sovrummet, så det blir nog lite amning och sen kör vi.

Ja, just det! Jag ska inom bibblan och hämta en bok som jag har reserverat, sen ska jag lämna en bok med som jag läste ut igår.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hittade ni ngt skoj nu då??? Var oxå i Hässleholm idag fast på Lindex & H&M.

Postat av: Cecilia

Jag är väldigt förtjust i mat utan transfetter - Tror fullt och fast på att det är bättre att äta mindre normala mängder riktigt smör (vi köper Bregott...) än att proppa i sig äckliga lättmargariner med "smörarom" och "växtfetter".



Bakar alltid med smör också, faktiskt. Margarin ger varken smak eller färg!



Sen måste jag bara säga att du verkar göra ett jättebra jobb med smakportionerna! att du byter sort, och tänker ett steg längre. Din son kommer växa upp till en rejäl karl som inte kinkar!

2009-06-06 @ 10:36:28
URL: http://cissivarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback