nersänkt

Igår kväll sänkte vi lukas sängbotten ett snäpp, kändes säkrast eftersom han börjar ta tag i kanterna med händerna. Vår bebis börjar bli stor! Vi kan sänka botten ett snäpp till och jag är glad att man kan sänka ena långsidan lite, blir inte så jobbigt att lyfta i och ur honom!

Jag märker på Lukas att värmen är jobbig för honom för han gnäller en del och har svårt att komma till ro, och han vill gärna sitta i famnen vilket resulterar i att vi blir ännu varmare! Idag har han bara haft blöja på sig och ändå varit varm! Han sover iaf bra i bara blöja, skönt! Han har aldrig täcke/filt på sig för det åker ändå bara av. Någon gång har jag lagt på filt men den försvinner lika fort så jag har slutat med det nu. Inte har han någon kudde heller eftersom han ligger på mage och numera mer och mer på sidan. Ska bli intressant att se när han sover på rygg, för det gör han bara i vagnen.

Vårt solskydd till bilstolen är bra måste jag säga med tanke på mitt förra inlägg, för nu får han ingen sol ovanpå huvudet, alltså från framrutan. Det får de ju om man inte har något skydd, och det kan väl inte vara så bra för bebisars huvud med sol rätt på huvudet? Vi tar av hatt/mössa i bilen för han blir så varm. Sol i ansiktet från sidan har han inte fått och vi har ändå haft stolen i en vecka. Skulle han få det så har vi solglasögon i bilen till honom.  :-P

Visst är det irriterande med folk som inte lämnar tillbaka saker som de lånar, och man måste jaga rätt på dem? Det borde väl vara låntagarens samvete som säger till att det är dags att lämna tillbaka saker? 2 år är en ganska lång tid.....

Märks att jag har varit vid mors kolonistuga i två kvällar för jag har en massa knottbett! Lukas har inte fått några vad jag har sett iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback