parasoll

Åååååh jag hoppas vi kommer iväg och kan köpa ett parasoll idag! Vi har siktat in oss på ett marknadsparasoll, ingen idé med små mjäkiga saker. En rejäl parasoll och en bra parasollfot så är soliga sommardagar räddade! Det är så trist att sitta inne bara för att vi inte har någon skugga. En parasoll och så fram med poolen, så kan vi ha det skönt ute! Tycker synd om honom som får vara inne så mycket., en promenad i vagnen skulle vi kunnat ta men det blir ju varmt i den med.

Värmen tar på bådas humör, och vår kille har humör! Han vet vad han vill! Vid måltiderna har vi maktkamp om skeden och jag vinner oftast! Han hjälper till att föra in maten men sen vill han inte hjälpa till att få mat på skeden, så då får jag försöka få loss skeden! Det hjälper inte att han får ha en egen sked heller! Ja, sen när han har fått in mat i munnen så åker fingrarna in direkt och så tuggar han. Tur han bara har blöja och haklapp på sig, annars hade vi fått byta kläder efter varje måltid! Men det är ju en del av utvecklingen, nu sprutar han iaf inte ut maten! Jag blir iaf inte arg och frustrerad när han äter så här, bara lite trött ibland. För jag vet att sen när vi ska tvätta händer och mun så blir han inte glad. Han gillar att bada men inte att bli avtvättad, skumma unge! Skönt att han har lite vilja iaf!

Nu har det mulnat på men inte är det svalare för det!

Idag blir det nog stekt nypotatis, korv och lök till middag, mums!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi köpte också parasoll idag hihi, fast ett strand parasoll som vi kan ha med oss... Hoppas på fint väder i morgon så vi kan inviga den på stranden, fast jag har hört att det ska bli regn....

Postat av: Annika

Vi köpte parasoll idag och en pool. Tyckte i och för sig att poolen var lite för stor för gumman men vi har ju uppsikt över henne hela tiden så det ska nog inte vara nån fara.

2009-06-30 @ 19:16:41
URL: http://www.anniee80.blogspot.com
Postat av: Annika

Jo, vi hade en pool till nellie förra sommaren men det slängde vi. Sedam köpte vi en på OJ men den var inte alls bra. Men denna vi köpte nu är rejäl.

2009-07-01 @ 10:29:56
URL: http://www.anniee80.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback