fortfarande mörkt

fick lite mer info för någon timme sedan, det är fortfarande mörkt, men jag hoppas på en ljusning.

Lukas är förkyld och ikväll har han varit övertrött, men nu sover han i sin säng.

Jag har så ont i ena bröstet, har fått ett litet sår där jag har haft stopp i en mjölkutgång, Det gör djävulskt ont när Lukas äter och det gör även ont när han inte äter. Ja, lite smärta hela tiden med andra ord. Men värst är det när han äter. Men vad gör man inte för att ens barn ska få mat? Jag vill inte ge flaska.
Jag satt och tänkte häromdagen så fantastisk kroppen är som producerar mjölk som gör att min son får i sig en massa nyttiga saker som motverkar diverse saker, och han växer. Allt han går upp är pga av min fantastiska mjölk! Jag ger inte upp amningen i första taget. Nog för att det är kämpigt men jag är inte så egoistisk att jag slutar för att jag tycker att det är jobbigt.

Jag har fortfarande fått höra att ge honom flaska med ersättning så sover han kanske hela nätter. Varför ska jag ge upp någonting som fungerar bara för att jag ska få sova några fler timmar i streck? Nej, det är inte min stil att ge upp. Det är så bra med aming. Man har alltid rätt mängd mat med sig, man kan ge mat varsom helst närsom helst. Behöver inte planera hur mycket ersättning osv man ska ta med. Jag behöver inte diska en massa flaskor.

På torsdag hade jag tänkt gå på barnklädesloppis, se om jag hittar lite kläder till Lukas. Måste ju köpa allt till honom, eller nästan allt iaf! Bella Cullen är schysst och har lite kläder till min lilla prins! Nu ska vi bara bli friska så vi kan åka och hälsa på. Jag är nästan lite nervös faktiskt, för det är flera år sedan vi träffades!

Nej, nu ska jag sluta för alltid har jag väl retat någon med min blogg. Gillar ni inte det ni läser, så sluta läs! Men ni kanske är så intresserade av mitt liv så ni kan inte låta bli att läsa!

Kommentarer
Postat av: Bella Cullen!

Nervös borde du vara ;) du vet väl att jag bits? hihi



Tycker du ska fortsätta med amningen så länge det känns rätt fär både dig å Lukas =)

2009-03-24 @ 22:59:51
Postat av: Jessica

Tycker det är bra att du inte ger upp amningen! Hoppas min amning går lika bra denna gång som med Novis!!! Blir förkrossad annars känner jag!!!

Postat av: Ciliah

Håller med dig om att amning är lysande! När det väl funkar finns det ju ingen anledning att ta flaska. Sova hela nätter i ett sträck hinner vi göra sen. Inte tusan väcker varken min 9-åring eller 13-åring mig mitt i natten för att de vill ha mat ;)



Har du fått kommentarer om att folk stör sig på din blogg?



Angående var jag köpt dockan (som du frågade om för ett bra tag sedan) så köpte jag den på Toys r us.

2009-03-25 @ 11:38:29
URL: http://ciliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback