Invigning

Lukas använde hoppgungan idag för första gången. Han såg himla nöjd ut i den! Han kan inte hoppa riktigt än, men det begär jag inte heller för han är bara 4 mån. Men han snurrade runt i den och gungade lite och verkade gilla den! Han var  nog i den en kvart, sen blev han trött och lite gnällig så då tog jag honom. Han ska inte förknippa hoppgungan med att vara ledsen. Helt klart en bra investering!

Igår var vi på Familia, jag var på jakt efter en jacka som jag sett på h&m, alltså en jacka till Lukas. De hade den och jag köpte den i en rätt stor storlek, jag tycker det är onödigt att köpa en jacka som kanske bara varar en månad. Jag hade 50% rabatt på valfritt bebisplagg så jag betalade bara 99:- för den, bra pris! Nog för jag kunde kollat på tradera men man får alltid räkna med portot och då hamnar man nästan på samma pris som jag gav för en ny jacka.

Sen var jag inom Cubus, har inte tittat på deras bebiskläder innan. Köpte en bodysuit, ett par jeans och en body. Betalade bara 158:- för allt för de slog in fel i kassan, men det märkte jag inte förrän jag hade gått ur butiken och jag går inte tillbaka för att berätta att jag betalade typ 70 kr för lite!

Vi ska hem till svärfar/farfar på påskafton, han fyller nämligen år några dagar innan påsk så vi ska fira honom. Vi ska nog hitta på en fin present till honom. Lukas kommer nog allt att charma gästerna!

Han snackar så mycket vår lilla prins, han är inte tyst några längre stunder och det är så härligt att lyssna på hans snack! han pratar med sin snuttekanin innan han somnar, han snackar när han vaknar och ibland snackar han även i sömnen! Givetvis pratar vi med Lukas, har långa samtal med honom och han verkar gilla det! Jag försöker att inte avbryta honom utan han får prata klart sen svarar jag, och så håller vi på. Precis som när man har ett samtal med vuxna människor. Han skrattar oftast när jag snackar en massa nonsensord, men oftast pratar jag vanligt med honom.

Idag käkade vi tacos och sen gjorde jag en ananaspaj, smaskens med lite glass till!

Givetvis släcktes våra lampor här hemma mellan 20.30-21.30, men tv:n var igång. Jag är en av de som följer Robinson, kan inte låta bli! Har nog sett alla säsonger av Robinson.

Nu ikväll har jag även hängt tvätt, vattnat mina pelargoner och tagit bort vissna blad i dem. Jag älskar mina pelargoner och jag hoppas jag kan övervintra dem! Men det dröjer några månader innan det är dags för det, ska först få dem att överleva sommaren!

Någon som är pelargonexpert och vill dela med sig av tips? Kanske har några sticklingar som de vill skicka?

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag har pelagonier,jag älskar dom. Men jag har precis börjat försöka övervintra dom och förra året lyckades vi med några. Patrik ska få ta hem dom i veckan,för vi har dom flesta i en kallkällare på hans jobb. Men några har jag haft hemma och dom har jag precis planterat om.



Förra året hade vi dom i garaget hos svärföräldrarna,några överlevde och andra inte.



2009-03-29 @ 11:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback