kasst

Jag mår inte bra ikväll, alltså jag har inte mått bra innan idag heller men mår sämre nu. JAg snörvlar, nyser och hostar. Lukas börjar må bättre och jag tror det är tack vare Näsfridan! Den är guld värd, om men det är lite äckligt att suga ut snoret. Alltså man får inte snoret i munnen utan det hamnar i en behållare. Man får ut en hel del snor ur den lilla näsan!

Jag och Lukas var på BVC idag, nu är han 63 cm lång och väger 6500 g. Han följer sina kurvor perfekt! På en månad har han växt 2,5 cm och gått upp 470 g, så visst har jag mjölk så det räcker trots problem med stopp i en utgång. Fick med mej kanyler som jag kan använda för att sticka hål om det blir stopp igen, såg faktiskt ut som att det verkar vara stopp igen. Får se hur det ser ut imorgon.

Jag fick även ett litet häfte angående barnmat, vi får ju börja ge smakisar nu om vi vill. Men jag tror vi avvaktar lite, förstår inte varför folk stressar med mat. Barnet kommer att äta riktigt mat förr eller senare.

När vi ändå var på familjens hus så gick jag in en sväng och kollade barnklädesloppisen. Köpte en del kläder och en hoppgunga. Jag tror att Lukas kommer att gilla den! Får se om vi inviger den i helgen! Jag tittade på en läragåstol, men vet inte om vi ska ha en sådan eller inte. Vi får se hur vi gör när den tiden är inne.

Lukas somnade 21.30 idag, skönt! I eftermiddags sov han i tre timmar och jag sov i 1½ timme, mycket skönt. Han var vaken mellan 4-5 inatt, Kristian var snäll och bytte blöja och sög snor så jag kunde ligga kvar i sängen. Sen ammade jag Lukas och gick själv upp för att dricka lite. Sen vaknade Lukas igen vid 7.30, han låg och snackade en massa men somnade om efter ett tag så vi sov gott när klocka ringde 9. När jag somnade om och vaknade inte förrän 9.20, öppna mottagningen på bvc öppnar 10 så det var bara att klä sig och sen köra. Jag trodde att där skulle vara många idag, men jag behövde bara vänta 5 min sen var det vår tur.

Jag pratade med bvc om sittvagnsdelen och hon sa att sitter han bara bra så är det bara till att byta, eftersom jag har fullt liggläge på sittdelen så är det inga problem.  Jag har märkt mer att Lukas vill se lite mer när han åker vagn så i helgen ska jag nog fixa till mjukliften till åkpåse.

Lukas var med mej till bowlinghallen idag för Kristian jobbar eftermiddag. Lukas tittade storögt på de som spelade, skrattade åt en del och sprallade och hade sig! Han är ganska miljötränad vår prins. Han är med typ överallt, jag ser inga hinder med att ta med honom, eller jo de hinder som finns är trångsynta människor.

Den 26:e mars 2008 fick jag ett plus på stickan, den 26:e mars 2009 är jag en stolt mamma till en underbar prins som blir fyra månader imorgon.

Snart är det påsk, vet inte vart vi ska fira den. Jag ska iaf sjunga på kvällen, eller jag tror det iaf. Får se vad som händer. Om en månad är det dags för marknad i Höganäs, skoj skoj! Får se om vi springer på lite släkt, vi brukar iaf möta min ena moster!

Kristian kommer snart hem, får se om vi festar på lite glass ikväll. Jag köpte hem en Ben & Jerrys med smaken raspberry swirl and brownies.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag ska på Höganäs marknad bara för att se om jag springer på dig! Det hade varit kul, det var ju x antal år sedan vi träffades. ;p

Postat av: Jessica

Jisses ett år sedan man fick sms:et "hej moster" HAHA, grattis på 4 månaders dagen lill prinsen, krya på er där hemma.

2009-03-27 @ 10:36:30
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Bella Cullen

Usch det med kanyler gjorde mig lätt illamående :/ Hoppas du slipper använda dom. Är tutten bättre idag?

2009-03-27 @ 10:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback