Shopping

Igår var jag och Lukas på shopping efter att vi hade fixat med ett gäng andra mammor. Det mesta vi shoppade var till Lukas. Lite mer kläder i storlek 68, vi måste köpa allting som han behöver för vi har inga kläder sen tidigare. Jag köper inte bara en massa nytt utan köper en del på tradera och nu i mars ska jag på barnklädesloppis på familjens hus, hoppas jag kan fynda lite där med.  Nu sparar vi alla kläder som Lukas har för planerna är att han ska få ett syskon så småningom. Då känns det onödigt att ge bort hans kläder, annars hade jag gett bort dem till släkt eller vänner som hade behövt kläder i hans storlek.

Vi var även inom IKEA och köpte en barnmatsstol, vår Lukas börjar bli stor! Han satt så bra i den igår kväll, behövs inte en massa filtar överallt för att stödja upp honom. Jag köpte sånt där vadderat stöd som finns på IKEA, och så satte jag en liten filt lite högre upp i fall han skulle råka bånka i huvudet, men det använde han knappt. Jag trodde inte att bebisar skulle kunna sitta i en sån stol när de precis fyllt 3 mån. Lukas älskar även att stå på sina ben, undras om han kommer att vara tidig med motoriken.

Imorse vaknade han 5.20 av att han var hungrig (han åt vid 2 med). Han åt och sen började han snacka en massa, sen fyllde han blöjan. Fick bytt både blöja och pyjamas. Sen åt han lite till och fyllde blöjan igen! Bytte blöja och hoppades att han skulle somna om, men icke sa nicke. Han hade såååå mycket att berätta för mej, han babbla på som bara den. Vid 6.30 somnade han om igen. Han är så söt när han snackar, men han behöver ju inte vara pratsam så tidigt på morgonen! Vi klev upp vid 10.15, och vid 12.30 somnade han igen och sover fortfarande. Det är bara bra för vi ska iväg till Nova sen, ska vara där runt 15.30. Hoppas hon blir glad för presenterna som Lukas har köpt!

Jag har fundering på att göra om Lukas mjuklift till åkpåse och börja använda sittdelen. Ryggstödet har olika lägen och den har även fullt liggläge. Men jag är fundersam på om åkpåsen blir för stor, men där finns sele så han inte glider runt i vagnen. Tycker ni det är för tidigt med sittdelen i vagnen?

Kommentarer
Postat av: Bobby Ewing =)

Med åkpåse å fullt liggläge kommer Lukas säkert att trivas =)



Jag ger bort kläder åt allt å alla (som du vet) Är glad att det kan komma till användning för ngn annan liten kotte ju =)

2009-03-13 @ 14:55:03
Postat av: Jessica

Alltså kan han ligga ner i sitt delen är det ju super bra för då blir det ju ändå en "ligg del" & gosigt blir det med åkpåsen;).



Ses snart;)

Postat av: umzacharia

Jag har oxå sparat alla kläder från Nour till Adiane och nu till Jinan. Men nu när jag inte sk ah fler barn så lämna jag bort kläderna till vänner eller frälsnings armen=)

2009-03-14 @ 07:34:56
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker du ska använda den, det är snyggt med palestina sjal, dessutom värmer den också. :)

2009-03-16 @ 18:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback