utveckling

Det känns som om Lukas är i en utvecklingsfas eller något för nu rasslar det till tycker jag.

Han kan sitta själv, alltså utan stöd, han sitter inte jättelänge men han sitter. Han har kunnat sitta själv på mjukt underlag ett tag men nu kan han även sitta själv på hårt underlag. Jag försöker ha honom sittande så mycket som möjligt så han tränar upp balansen.

Han ålar sig baklänges, eller man kanske inte ska säga åla, men han skjuter iaf från med armarna och åker baklänges.

Han står i krypposition.

Han har nästan vänt sig till mage, bara en arm som ska han ska komma på att flytta.

Han vänder sig från mage till rygg titt som tätt.

Han har börjat ändra ljud som han över på nu, även andra grimaser.

Han är väldigt kittlig och tycker om när man kittlar honom, han skrattar så han kiknar.

Jag fattar inte att han snart är 6 mån! Helt sjukt!

Igår var jag och Lukas på vårsoaré, Kristian jobbade eftermiddag. Han var som vanligt tyst under musiken, det hela varade 1½ timme. Många som berömde honom när det hela var slut. Han är ju van med musik/konsert/underhållning, han hänger med mej överallt och än så länge fungerar det bra.

Vi har börjat ge Lukas gröt på kvällen, men han sover inte längre för det tycker jag. Han tycker iaf att det är gott. Vi ska snart börja introducera annan mat med så vi kan äta middag tillsammans.

Igår och idag har jag försökt rensa i rabatterna men Lukas tycker inte att det är så spännande så det går lite trögt med rensandet. Får se om jag kan göra lite till imorgon. Vill ha det mesta gjort innan det kommer en massa regn, för kommer det regn och sen lite sol på det så lär det explodera med ogräs.

Jag har en irriterande blåsa på undersidan av tungspetsen!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

De växer upp så snabbt:) Innan du vet ordet av har han fjun-mustasch och hånglar med tjejer bakom gympasalen^^



Finns det Singoalla lakrits? Läskigt. Personligen gillar jag inte den smaken, men det finns ju många andra som gillar "svart"! Är de goda, då?

Postat av: umzacharia

Livet är härligt när man ser sina barn utvecklas=)

2009-05-15 @ 06:19:00
Postat av: Annika

Just nu känns det inte direkt "trist" att vi inte fick plats. Utan det känns mest som katastrof och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Lär ta ett bra tag innan jag kan acceptera detta så jag kommer vara ganska nere och ber redan nu om ursäkt att jag kan verka lite krängd. Men det blir nog bättre, hoppas jag.

2009-05-15 @ 22:03:56
URL: http://www.anniee80.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback