trots

Kan en 11-månaders redan vara i någon trotsålder? :-P Vi har iaf en herre som visar känslor när han inte får som han vill! Eller när något inte går som han vill!

I lördags var vi i Höganäs på Ryds marknad, och det var trevligt som vanligt. Det blåste kalla vindar men regnet höll sig undan. Tyckte mest synd om barn som åkte vagn utan något skydd över benen, det blir rätt kallt att sitta i vagn utan overall eller åkpåse eller filt.

I söndags var jag och Lukas i bowlinghallen, jag spelade match medan mormor hade Lukas eftersom kristian hade jobbat natt och låg hemma och sov. Jag blev bäst i farmarlaget med mina 720, och det är jag himla nöjd med! Sen tittade vi på matchen efter för då skulle a-laget spela och där var mormor reserv. A-laget vann sin match! Så vi var i bowling hallen i över 6 timmar och det gick bra. Lukas blev lite gnällig på slutet men då gick det bra med en banan eller lite rån. Sen på kvällen var jag på kören och Lukas hemma med pappa.

Natten till måndagen var ingen rolig natt för Lukas var vaken i tre timmar, han kom inte till ro och började gråta en massa emellanåt. Efter att ha testat en hel del saker så gav jag honom en Alvedon, och sen somnade han gott, så han kan ha haft ont. Jobbigt när de inte kan berätta!

Veckan har varit ganska lugn för alla aktiviteter utan en har varit inställda pga höstlov. Så igår var vi på språklek och det var roligt! Det är nästa torsdag med, sen är det slut, trist!

Lukas har gått lite mer nu när jag bara håller honom i en hand, skoj att se att det går framåt!

Just nu sitter han och spelar maracas som han fick av mormor på marknaden! Han sysselsätter sig själv ganska bra!

Jag har suttit och klurat på dagis eftersom det är fullt på dagiset här i Oderljunga så vill jag helst ha honom hemma till augusti då det finns större chans till plats på dagiset. Och om jag har räknat rätt så ska det gå bra med fp osv. Känns som en lagom tid att vara hemma med honom med! Kristian har tidig semester nästa år, så räcker mina dagar till juni så  blir det bra. För knasar det sig för mycket med mitt sommarschema och hans vanliga schema sen så får vi ordna barnvakt helt enkelt!  Men vi får väl se om det går som planerat!

Kommentarer
Postat av: Angeline

Åkpåse är bra mot kalla vindar =) man vill ju inte ha en sjuk grabb.



Hoppas du är nöjd med eran shoppingtur idag! Jag lyckades inte fjäska för mannen så vi gick på långprommis istället haha :P

2009-10-30 @ 20:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback