yihaaaaaaaaaa!

Imorgon drar vi till Ge-kås i Ullared så idag ska jag skriva ner lite saker på en inköpslista så vi inte glömmer det viktigaste! Och det viktigaste är ytterkläder till Lukas!

Igår visade Lukas att han kan klättra upp på lägsta bänken som vi står på när vi sjunger. Lillbusen börjar bli en storbuse! Igår gick munnen i ett här hemma, han snackar ofta och mycket! En hel del rappakalja men även vissa ord säger han ju. Nu har han även börjat säga pappa lite oftare. Sen har han börjat säga E dä, och oftast är det när han visar något så jag tolkar det som VAd är det här, eller se här. Han vill även klättra på vår tv-bänk!

Sen gosar han oftast om man säger Aaahaaa, han är en lite gosunge! En på familjenshus frågade hur jag fick honom att ligga stilla när jag bytte blöja. Nemas problemas här inte, han ligger ganska still på skötbordet, skönt! För ryggen pajar väl den dagen då vi inte kan ha honom på skötbordet längre.

I lördags jobbade jag, skoj skoj att träffa gamla jobbkompisarna och det var ett bra gäng att jobba med.

I lördagskväll blev vi av med strömmen någon timme. Jag skulle precis trycka igång vattenkokaren för att fixa till Lukas kvällsgröt. Han satt som tur var på köksgolvet sidan om mej. För när strömmen går på kvällen så blir det verkligen svart. Så jag fick ta upp Lukas i famnen och han klamrade sig fast vid sin mamma, han tyckte väl att det var märkligt att det blev svart! Sen fick jag leta mej igenom huset till vardagsrummet där jag hade min bärbara dator igång, den lyser upp en del. Jag vågade inte lyfta fötterna för jag visste ju itne vad jag hade framför fötterna, så jag släpade dem i golvet. Vi kom iaf fram till datorn och sen kunde jag leta upp ficklampan. Kristian var hos grannen när det blev svart men kom hem strax efter. Sen blev det till att tända ljus och göra gröt på varmt kranvatten. Kristian drog till Statoil för att köpa hem fler batterier. Efter typ 1½ timme kom elen tillbaka.

Sen igår skulle jag baka kanelbullar för det var ju kanelbullensdag. Precis när degen var klar så gick strömmen igen! Och denna gång var den borta 4-5 timmar. Jag tog Lukas med mej på körövningen så jag kunde värma mat i micron där till honom. Sen köpte vi med oss pizza hem, lite svårt att laga mat när man inte har någon ström! Bullarna blev inte goda antagligen för att degen hade stått framme i flera timmar. Men nu har jag lärt mej att man kan sätta degen svalt så kan man använda den senare.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ha så kul på Ullis,,,, hoppas ni hittar massa skoj nu!!!!!! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback