10 månader!

Idag blir min underbara son 10 månader! Och dessutom har första tanden spruckit igenom, det känns iaf något vasst i underkäken. Han verkar inte ha haft ont iaf för han har inte varit gnällig, men däremot lite lös i magen och det har luktat värre än vanligt. Nu får vi se hur lång tid det tar innan de andra tänderna tittar fram!

Helgen har bestått av skivinspelning och givetvis har Lukas varit med! Han har spenderat tiden i vagnen medan jag har sjungt med kören, har gått förvånansvärt bra! Igår höll vi på 9-15, åkte hemifrån 8 och var hemma igen vid 16. Sen var det på det idag igen, men idag varade det inte lika länge. Många tycker att Lukas är så lugn och tålig, och det har de nog rätt i. Han är väldigt lätt att ha med sig än så länge, men det beror nog på att han har hängt med från första början. Han har inte stoppat upp vårt liv något nämvärt. Han är med på bowlingen, kören och linedancen, iaf de gånger Kristian jobbar. Märks att han gillar mina körvänner iaf för han trivs bra i deras famnar!

I onsdags var vi på 10-mån kontroll och den klarade han galant, men de flesta saker de "ska" kunna vid 10-mån har han kunnat rätt länge. Han började gå längs med möbler när han var 7½ månad, banka klossar (klappa händer) har han nog kunnat i två månader. Pincettgrepp har han också haft ett tag och leka tittut har han också gjort ett tag. Sen blev läkaren helt till sig för att han pekade och sa: Där!
Hon sa att hade de en ruta för att kunna prata så kunde bvc kryssa i den, men det finns ju inte en sån ruta :-p
Läkaren, bvc-sköterskan och Lukas skrattade och hade roligt iaf, kul att iaktta dem! Läkaren fick ta i lite när hon skulle kolla hans höfter för han är väldigt benstark så det var lite tungt att hålla emot hans ben.
Vi pratade även lite om vaccinering mot svininfluensan och läkaren fick in mej på andra tankar angående den. Jag vet att svininfluensan har kommit till Perstorp, men jag isolerar inte Lukas här hemma för det. Så länge ingen spottar, nyser eller tar i honom (alltså okända människor eller kända människor som verkar sjuka) så är jag inte orolig.

Iaf så tyckte läkaren mycket om Lukas och hon sa att vi skulle vara stolta över honom, och det är klart jag är! Han är ju vår underbara son! Och nej, jag skryter inte, jag är bara stolt över honom. Och tåler ni inte det jag läser så kan ni skita i att läsa min blogg. Vet att det sitter läsare som tycker jag är en besserwisser och skrytmåns, synd att man inte kan blockera vissa, men blockerar jag så blir dessa sura och det pallar jag inte. Nej, de kan växa upp istället och glädjas med sina medmänniskor.

Imorgon är det dags för babysång, skoj skoj! På onsdag ska vi på babycafé och då ska Lukas måla med fingerfärg för första gången! Givetvis ska min kamera med!

Imorgon kväll är det dags för linedance! Då blir det en ny dans! Ilona, jag tycker inte att det är svåra kombinationer än så länge, har man bara lite taktkänsla så går det bra. Och jag vet att du har taktkänsla!

Om någon vecka är det dags för en shoppingresa, skoj skoj! Vinterkläder och regnkläder ska inhandlas till Lukas, själv ska jag nog försöka hitta en höstjacka. Det är för tidigt med vinterjacka och för tråkigt att alltid gå med fleecejacka. Får väl se om jag hittar något skoj!


Kommentarer
Postat av: Angeline

Precis det jag mena i min blogg, om att glädjas för andras skull. Såna klarar man sig bra utan =)



Han är så duktig eran Lukas! =D



Hmmmm blir lite avis på shoppingturen men ska nog försöka lura med Anders på ett eller annat vis!

2009-09-27 @ 21:22:49
Postat av: CiliaH

Grattis Lukas på 10-månadersdagen!



Cecilia & Matilda

Postat av: Ilona

Hahah,takt känslan.....den är nog glömd för längesen....

2009-09-28 @ 15:13:45
URL: http://umzacharia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Roligt med ett inlägg Woho....



KLART VA STOLT ÖVER ER PRINS....Han é så fin och duktig....

2009-09-28 @ 19:25:47
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback