Linedance

Igår provade jag på linedance, har velat göra det länge men aldrig fått tummarna loss. Men nu drog tre vänner med mig dit och jag ångrar det inte! Det var så roligt som jag hade föreställt mej. Lagom svårt och man blev svettig på köpet. Och nej, det är inte countrydans. Linedance uppkom på 70-talet, i discoeran. Och nej, man behöver inte ha boots och cowboyhattar när man dansar. Alldeles för många förknippar det med countrydans. Jag dansar hellre linedance än pardans, för i linedance slipper jag att dansa med en partner! Så nu ska jag dansa linedance på måndagar, i 90 min håller vi på och jag tror att man lär sig en ny dans varje måndag, plus att man repeterar de man har lärt sig. 400 kr för 15 ggr är inte så dyrt heller tycker jag.

På torsdagar tränar jag bowling och måndagar linedance, skönt att ha något att göra! Lukas hänger så klart med de gånger som inte Kristian är hemma. Ett barn hindrar inte en från att fritidssysselsättninge, utan det är snarare föräldrarna som hakar upp sig på att de har barn och därför inte kan göra ditten och datten.

Lukas ska med på sin första skivinspelning sista helgen i september! Ska bli spännande att se hur det går! Gospelkören jag är med i ska spela in sin tredje skiva, och självklart vill jag vara med. Kristian jobbar fm den helgen så jag får ta med mej Lukas, inga problem enligt studiokillen iaf! Jag tar med leksaker och vagnen så reder det sig nog.

Imorgon börjar kristian jobba efter att ha varit hemma i 6 veckor, så nu ska jag och Lukas roa oss själva igen! Jag ska iaf klippa mej imorgon! Jag vann nämligen en hårklippning, perfekt! SKa ju på dop på söndag och då vill man vara grann i håret! Ska iväg och köpa present i veckan och ska även se om jag hittar något till mej själv, vill ha någon ny tröja eller så.

Vi tar nog den shoppingen på fredag när Kristian ändå jobbar eftermiddag. På torsdag kväll ska jag på mitt första Me and I party, jag har tittat på deras höstkollektion och blivit kär i en del kläder, de är dyra men något ska jag allt köpa till Lukas! Jag hoppas man kan prova typ kläderna så man vet hur pass de sitter på honom. Men vi får se vad hon har att visa på torsdag. Jag känner nog ingen mer än värdinnan, läskigt!

Lukas vägrar hålla i sin lära-gå-vagn, han tycker nog den är ostabil eftersom han har lyckats ramla och fått den över sig. Han leker iaf lite med den som tur är, bortkastade pengar om han inte går med den. Är nu inne på att skaffa en brio lära-gå-vagn, de verkar stabilare. Men vi får se vad som händer. Ska försöka vänja Lukas vid vagnen han har. Men han lär sig gå utan vagn med, han går mycket längs möblerna här hemma och är duktig på att sätta sig från stående. Han är duktig på att resa sig med. Känns onödigt om han kan gå men inte resa sig upp själv, så det är bra att han kan resa sig själv när han håller i saker. Idag räckte det med att han höll mig i ett finger!

JAg vet inte om jag skrivit det tidigare men Lukas har varit nära att ramla ur gå-stolen. Han lutade sig över kanten för han ville ha tag i en sak på golvet. Och så kom han på att man kan ta spjärn med foten mot sidan av gå-stolen och på så sätt komma längre fram. Galna unge!

Idag har han visat farfar hur man klappar händer och hur man kör bil!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad kul att pröva på det, min svärmor dansade det innan!!!!Kram

Postat av: Ilona

Låter jätte roligt med linedance. Det är nånting jag hade velat prova=)

2009-09-07 @ 11:19:53
URL: http://umzacharia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback