Dagis

Förra veckan fick vi besked på att Lukas har fått dagisplats här i Oderljunga från den 23:e augusti, underbart! Nu slipper vi köra en massa för att lämna honom på dagis, nu har vi bara några meter att gå för att lämna honom.

Lukas är typ 22 månader när han börjar på dagis, känns faktiskt skönt att vi har kunnat ha honom hemma i nästan 2 år. Får väl se om vi får fler barn och om jag kan vara hemma lika länge då.

Jag har faktiskt ingen ångest över att jag måste lämna Lukas på dagis, jag vet att han kommer att få det bra och jag är ganska säker på att han kommer att trivas för han är en rätt social kille.

Nu är han inne i en period då orden bubblar ur honom
brandbil
spela
traktor
lastbil
farmor
farfar
mormor
hej
tack
titta
äta
dricka
macka
kaka
mjaua (katt)
vovve
öra
mun
stortå
lilltå
babba (barn)
pippi
strumpa
rumpa
bil
mamma
pappa

(och sen kan han säga en hel del namn med)

Är bara ett urval av ord som han säger, sen säger han ord som vi förstår men som inte är rätt ord för saken, t ex lola (choklad).

Idag är det dags för musiklek igen, får se om Lukas tycker det är skoj idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback