Lista 2007


Försvinnande av Jodi Picoult
Odjuret av Anders Roslund och Börge Hellström
Fruset offer av Giles Blunt
Mitt liv i mina händer av Alison Lapper
Svart rit av Gwen Hunter
Tron på ett mirakel av Nicholas Sparks
Callgirl på Manhattan av Tracy Quan
Kidnappad av Danielle Steel
Farligt byte av Janet Evanovich
Svart som natten av Ann Cleeves
De stummas brödraskap av Julia Navarro
Där regnbågen slutar av Cecilia Ahern
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg
Fördömd av Johanne Hildebrandt
Livsfarlig utsikt av Nora Roberts
Var är min dotter av Nicci French
Höglandets skönhet av Deborah Hale
Brännmärkt av Catharina Ingelman-Sundberg
Nattvakten av Sarah Waters
En helt annan historia av Håkan Nesser
Skammens boning av Doris Dahlin
Glasblåsarns barn av Maria Gripe
På liv och död: historien om Micke Dubois av Gitte Nilsson
En flicka som kallas Alice av Kristin Hannah
I största lönndom av Gail Ranstrom
Tyskungen av Camilla Läckberg
Det ska bli ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf

Alla var där av Lauren Weisberger
Vargbröder av Michelle Paver
Skumtimmen av Johan Theorin
Havets fångar av Michelle Paver
Triumfens tårar av Juliet Landon
Slottsherren av Margaret Moore
HP and the half-blood Prince av J K Rowling
Mordet i Sussex av Minette Walters
Lämna inga spår av Hannah Nyala
Filosofiska söndagsklubben av Alexander McCall Smith
Offer utan namn Patricia Cornwell
Vinterstaden av Arnaldur Indridason
Rösterna av Christa von Bernuth
Systrar i jeans av Ann Brashares
Förtärande eld av Sandra Brown
Dödligt misstag av Heather Graham
Inte för vinnings skull av Barbara Taylor Bradford
Kall som granit av Stuart McBride
Stulen barndom av Virginia Holman
I denna ljuva sommartid av Mari Jungstedt
Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson
Jag ska hitta dig en dag av Joy Fielding
Landet bortom haven av Tamara McKinley
Systrar i jeans; andra sommaren av Ann Brashares
Öster om Eden av John Steinbeck
Maken av Dean Koontz
I djävulens sällskap av Peter Robinson
Den magiska källan av Maeve Binchy

Fet stil: bra böcker
överstrukna: varning eller besvikelse


Kommentarer
Postat av: Therese

Det var ju en gedigen lista du har fått ihop! Många bra tips där som jag inte läst.

2007-12-30 @ 19:15:40
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Therese

Jag är också lite inne på det här med nobelpristagare. Vi kan väl fundera på det!? I så fall att vi väljer ut några årtal så att alla läser samma författare. Men man behöver ju kanske inte läsa samma bok. Eller?!

2007-12-31 @ 11:31:34
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Therese

Läs nu om utmaningarna på min blogg! Är du med? =)

2008-01-01 @ 13:08:43
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg
Postat av: Mediabrus

Jag ser att Maken av Dean Koontz fick bra betyg av dig - himla kul eftersom jag tänkt köpa den och har goda förhoppningar!

2008-01-08 @ 06:47:51
URL: http://mediabrus.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0