Dåligt uppdaterad!

Jag erkänner att jag har varit slarvig med att uppdatera min bokblogg, men jag får väl skylla på att jag gifte mej 7/7. Låter det som en bra ursäkt? =)

Som tur är så har jag antecknat vilka böcker jag har läst i en bok så jag tänkte dela med mej av mina anteckningar!

Jag vet inte om jag har nämnt att jag har läst ut andra delen i Vargbröder av Michelle Paver. Havets fångar heter den. Den var helt okej men jag tycker faktiskt att första boken var bättre. Jag har trean liggandes här hemma så den ska jag snart ge mej på. Det är en barn- och ungdomsserie så språket är ganska lätt men ändå beskrivande.

Jag har även börjat med Harry Potter and the half-blood prince. Jag läser lite mellan varven för jag orkar inte läsa på engelska på kvällen, jag hänger inte riktigt med då. Än så länge tycker jag faktiskt boken är lite seg, jag har läst 184 sidor och än har det inte hänt speciellt mycket. En lång startsträcka och jag hoppas verkligen att boken blir bättre. Jag har förhandsbokat nästa HP bok, så jag ska bli klar med denna innan sista boken kommer ut. Sen känns det som om jag borde läsa alla böckerna i ett svep, jag glömmer lätt vad som har hänt mellan böckerna för det tar sån tid innan nästa bok kommer ut.

Jag har även läst ut en kort bok på 120 sidor, Mordet i Sussex skriven av Minette Walters. I denna bok skriver MInette ner hur hon tror att Chicken Farm Murder gick till. En ganska så intressant historia. Den handlar om en kille som blir kär i en tjej.....haha! Jo det är faktiskt så, men denna tjej han blir kär i har psykiska problem och tvingar honom mer eller mindre till att de ska gifta sej. Hon målar upp en fantasivärld och säger till honom att hon är gravid fast de aldrig har haft sex. Enligt hennes läkare kan man faktiskt bli gravid bara genom att hångla. Hon förstår inte när han vill göra slut. Det hela slutar iaf med att hon försvinner spårlöst. Men hittas så småningom död i hans gödselstack. Han förnekar mord enda in i det sista, han hävdar att hon hängde sig och han gömde kroppen för att han fick lite panik. Tyvärr får vi aldrig reda på hur det egentligen gick till.

Häromnatten läste jag ut boken Lämna inga spår skriven av Hannah Nyala. En för mig okänd författare, och jag tror inte att hon har skrivit så många böcker. Vad jag har sett så finns det bara två på svenska.
Boken Lämna inga spår var sådär, jag kände iaf törsten och värmen när jag läste den. Den utspelar sig i öknen i Australien där Tally och Josephine försöker ta sig levande igenom, de jagas av några mördare. Deras största fara är att bli utan vatten, få brännskador av solen och infgektioner i sår. Boken handlar också om någon slags inre resa och hur ett band mellan en vuxen och ett barn skapas. 

Jag har börjat med Filosofiska söndagsklubben av Alexander McCall Smith, men igår kände jag att jag vill hellre läsa en deckare/kriminalroman. Igår rotade jag fram Offer utan namn av Patricia Cornwell. Det är längesedan jag läste något av Patricia, får väl se om Offer utan namn är bra! Annars vet jag inte vad jag ska ge mej på riktigt.
Eller jo kanske.....jag lånade nämligen Krigets gudar av Conn Iggulden. Hans sista bok om Julius Caesar, jag gillar de som har jag läst och hoppas att denna sisat bok också är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0