Hur gör du?

Jag läste på Therese bokblogg och ska svara på de frågor som hon svarat på. Ganska skoj att se hur olika man behandlar sina böcker.

Hur gör du? Viker du hundöron? Använder bokmärken? Knäcker pocketryggar? Badar du med dina böcker? Sparar du alla böcker eller kastar/eldar du dem?

Hundöron är förbud i mina böcker! Finns väl inget värre än vikta hörn? Jag har oftast ett lånekvitto som bokmärke eller så tar jag ett gratis på bibblan.
Pocketböckerna har blivit bättre i ryggarna tycker jag så nu behöver man inte knäcka dem. Skulle det hända att jag knäcker en pocketrygg så är inte det hela världen. Läser jag en inbunden bok med skyddspapper så tar jag av skyddspappret, det är mest i vägen och går bara sönder.
Nu när vi bor i hus badar jag inte så ofta. Men om jag badar så hänger boken med, givetvis doppar jag den inte i vattnet!
Kastar böcker gör jag nog inte. Kan ge bort böcker som jag inte vill ha! Alltid någon annan som blir glad över dem! Jag har aldrig provat att elda en bok......kanske man ska testa i braskaminen (alltså ett skämt)!

Nu ska jag sjunka ner i soffan med en bra deckare som jag snart kommer att berätta om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0