Tomt

Idag läste jag ut Det, och nu känns det så tomt. Känns som om jag var en del av gänget, att jag upplevde deras sommar med diverse äventyr och obehag. Har ni inte läst Det av Stephen King så rekommenderar jag det.
Jag är sugen på att se filmen igen, det var lääääängesen jag såg filmen.

Lilla Derry i Maine ser ut som den typsika amerikanska småstaden - hamburgerbarer, butiker, en fabrik, grönområden m m. Men det är bara på ytan för i kloakerna understaden, i kanalerna som går igenom den och i ödemarkerna stax utanför lurar ondskan, lurar Det.
En gång på 50-talet har en grupp skolkamrater, förenade av en gemensam känsla av att vara misslyckade och utstötta, samlat sina krafter och tortsat Det, drivit ondskan och skräcken tillbaka till de mörka djup där den hör hemma. De har svurit en helig ed på att åter samlas om Det kommer tillbaka.
Så när en serie ohyggliga mord och gåtfulla försvinnanden på nytt skakar Derry, lyfter Mike Hanlon, den ende av dem som blivit kvar i Derry, telefonluren och kallar sina kamrater till hjälp.
Alla lämnar sina hem och familjer, sina framgångsrika karriärer, för att än en gång med livet som insats trotsa skräcken, trotsa Det.

Kommentarer
Postat av: Amoroso

Nostalgi så det smäller om det!

Tänkte uppdatera min länklista. Hoppas att det är ok att jag lagt till dig i min länklista!

2008-07-19 @ 18:34:27
URL: http://amoroso-mildasanger.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0