Män som hatar kvinnor

Idag läste jag de sista sidorna i denna sega bok. Det tog drygt 300 sidor innan det började hända något intressant, sen avslutades boken med 50-60 sidor som var ganska trista. Kan det vara så att jag hade för höga förväntningar? Alla verkar ju hylla Stieg Larssons böcker, men just nu förstår jag inte varför.

Stieg har ett bra språk men ibland för mycket ointressanta saker. För vem bryr sig om att Salander har en toshiba laptop eller hur många gigahertz datorn är på osv.

Jag kommer säkerligen läsa de andra två böckerna för det är ju en trilogi, och har man läst första boken måste man ju läsa de andra två med. Jag hoppas innerligen att de andra två böckerna är mer intressanta från början.

Jag har helt klart läst bättre kriminalare/deckare än Män som hatar kvinnor.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller med! Har läst alla tre och de är rätt sega... När det väl händer nåt är de OK, men inte mer. Inget jag skulle rekommendera så, men det är rätt intressant att se hur det hela hänger ihop. Men ja, Stieg är överskattad!



Ska se filmen med jobb, fick ett erbjudande från ett läromedelsföretag, hoppas den är bättre. :)

2009-02-11 @ 10:42:33
URL: http://thelifeofelin.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag läste den här boken för längesen, och minns typ ingenting. Tänkte att jag skulle läsa om den nu innan filmen kommer!

2009-02-21 @ 17:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0