Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer

Jag började i boken Om jag kunde drömma, men lämnade tillbaka den utan att ha läst ut den. Läste drygt 200 sidor, boken blev inte bättre, utan rena rama sömnpillret. Tur att det gick att skumläsa den, men orkade som sagt var inte med slutet.

Om jag kunde drömma är första boken om Edward och Bella, en kärlekshistoria mellan en vampyr och en människa.

Jag förstår inte riktigt hur böckerna kan ha blivit så populära, men jag kanske är för gammal ( 31år) för att inse det kärleksfulla i deras förhållande. Jag får inte en bild i mitt inre hur han ser ut för det är inte bra beskriver i böckerna, en mindre vet jag hur Bella ser ut. Jag tycker att Edward försöker styra Bella, och försöker ta reda på allt hon tänker och studerar henne när hon sover, smyger runt i deras hus. Lite väl kontrollerande kille för min smak.

Jag vet inte hur det hela artar sig, om hans kontrollbehov minskas eller inte.

Hade jag varit 15 så kanske jag hade gillat boken mer, men jag är tveksam för jag har haft ungefär samma boksmak så länge jag kan minnas. Men när jag var 15 så kanske jag inte tänkte på att Edward har lite kontrollbehov, jag kanske inte hade analyserat boken i mitt inre heller, utan läst den för vad den är; en kärlekshistoria mellan en vampyr och en människa.

Jag har nu börjat i Musselstranden av Marie Hermanson, hoppas den är lika bra som de andra böckerna jag har läst av henne! (Hembiträdet och Mannen under trappan, har ni inte läst dem så gör det!)

Kommentarer
Postat av: Therese

Fu är nog den första jag sett som inte tyckt om boken. Jag tyckte den var helt okej, men ändå inte sååååå bra så att jag kastade mig över nästa!

2009-02-21 @ 17:37:49
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0