Intrång

Häromdagen läste jag ut en ganska så spännande bok som heter Intrång skriven av David Morrell. Jag valde den som månadensbok ifrån pocketklubben eftersom jag aldrig har hört talas om David Morrell. Jag tror att Intrång är den första boken som har blivit översatt till svenska.

Boken handlar om ett gäng som kallar sig urbana forskare, alltså de utforska hus m m som ingen har besökt på evigheter. Ställen som har blivit övergivna med alla saker kvar inuti. Denna gång ska de besöka ett övergivet hotell som byggdes av en väldigt speciellt människa. En man som hade blödarsjuka och hade socialfobi. Inne i hotellet möter de mer än mörkret, de möter ondskan själv. Historien utspelar sig under åtta timmar, från 21-05.

Jag hade svårt att lägga mig ifrån boken, den var mest spännande om men slutet kanske kunde ha varit lite annorlunda. Gillar man spännande böcker så tycker jag att man ska läsa Intrång!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken bokklubb är du med i?

2009-03-17 @ 22:12:22
Postat av: Camilla

Hmm, stod inte vem det var postat av i förra,ser om det fungerar nu..

2009-03-17 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0