Ut ur mörkret

Idag läste jag ut ännu en bra bok, det är skönt när jag hittar böcker som jag inte kan lägga ifrån mig. Det ger mig tillbaka läslusten!

Ut ur mörkret är skriven av Linda Caine och Robin Royston. Robin är en psykoterapeut som tar sig an en patient som heter Linda Caine. Linda drabbas av en djup deperssion och man får följa hennes barndomsresa som döljer många hemska hemligheter. Som liten bodde Linda med sin familj i Rhodesia som ligger i Afrika (idag är Rhodeisa två länder Zambia och Zimbabwe).

Redan från första sidan är jag fast, jag bara vill veta vad som har hänt Linda. Jag kan känna hennes ångest igenom boken och jag gottar mej inte i hennes elände. Jag blir förundrad över att hennes tro till Gud inte rubbas under hennes inre resa, efter allt hon har varit med om så borde hon tvivla tycker jag.

Boken är på 500 sidor men vips så var boken utläst. Jag har läst de timmar då Lukas har sovit under dagarna så nu är det dags att ta fram dammsugaren, den har fått vila tack vare boken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0