Energi tack.

Det känns som om alla energi har runnit ur mej, vet inte vad det beror på. Hoppas iaf att det vänder snart.

Jag misstänker att lillprinsen är i en tillväxtperiod igen för inatt åt han ofta. Han har sovit 22-04 den senaste veckan men inatt åt han 00, 01.30, 03.40. 05 och 8. Jag är iaf glad att jag kan sova samtidigt som han ammar men det blir ändå inte riktigt samma sömn som när jag sover utan Lukas vid tutten.

I onsdags köpte jag en bröstvårtskräm och den verkar hjälpa lite iaf, skönt det. Om ni inte visste det så är jag envis och har jag bestämt mej för att helamma i 6 mån så är det inte mycket som kan hindra mej. Jag utstår gärna lite smärta så länge jag vet att min son får mat ifrån mej.

Lukas har fortfarande inte vänt sig från rygg till mage, han är nära men ändrar sig i sista stund! Men han har vänt sig från mage till rygg några gånger de senaste dagarna. Men första gången han gjorde det så var han 2 mån.

Ikväll förflyttade han sig med sin gåstol, han tycker den är skoj! Sen fick han hoppa lite i hoppgungan, den är också rolig. Favoritljudet är att prutta med munnen, och det kan han även göra med min tutte i munnen. Det krävs inte mycket för att roa en snart 5-månaders kille.

Idag var jag och Lukas på förmedlingscentralen i Tyringe, ack så tråkigt där är nu. Inte är de billiga längre heller, nej ett riktigt bottennapp! Förstår inte att de kan kalla sig lågpriscenter.....kollade barnkläderna med men en body kostar lika mycket där som tex Lindex och då köper jag hellre på tex Lindex för jag vet hur mycket kläderna krymper därifrån. Ett märke jag helst inte köper i barnkläder är Crossbow, väääääääääldigt små och tajta i storlekarna.

Jag var även inom apoteket idag och köpte en örontermometer från Braun, passade på nu när de hade den till kampanjpris, 110:- rabatt är inte fy skam! Jag hoppas att vi inte behöver använda den på länge, men mest troligt använder vi den dagen då Lukas får nästa vaccinationsomgång (om typ två veckor).

Kommentarer
Postat av: umzacharia

När jag hade som ondast under amningen,så rekommenderade amnings hjälpen en kräm till mig som heter Purelan,finns på babyproffsen att köpa. Den är lite dyr,men den hjälper!

2009-04-18 @ 07:02:53
Postat av: Jessica

Jaså tråkigt att det blivit dyrare där, vi tänkte åka dit en sväng idag. Bra om krämen hjälper lite iaf!!! Raymond & Maria länge sedan man hörde dem ja.

Postat av: Beatrice

Kan tipsa om att den egna bröstmjölken är bra mycket bättre att smörja på brösten än bröstvårtskräm ler..Och gratis dessutom :-D



En örontemp köpte jag när Melvin föddes eftersom jag inte ville ha en rumptermometer som jag tyckte skulle var otäck,men jag kan ju säga att på Melvin gick det INTE att kolla tempen i örat,han blev skogstokig och kastade sig i famnen,trots att han var bebis så vi fick aldrig rätt temp,då örontempen är mycket känslig,iallafall våran..Så när Patricia skulle födas så köpte jag istället till slut en rump temp som var bra mycket bättre än en örontemp. Nu när Melvin är 4½ år så använder vi örontempen och det går jättebra.

2009-04-18 @ 09:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback