Överraskning

Överraskning? Nej knappast. Att vissa inte lär sig. Mer skriver jag inte om det, jag vill skriva mer men det går inte, tyvärr! Frustrerande är det!

Vissa verkar tro att vi inte har rutiner för Lukas, men tji får ni! För det har vi visst men vi kan rucka på dem. Ska vi iväg så får han hänga med, han somnar som han ska iaf och sover gott på natten iaf. Jag vägrar låsa in mej i mitt hus bara för jag har blivit förälder! Så länge Lukas mår bra så kör vi på som vi gör!

Börjar han gnälla så får han vila lite mot bröstkorgen, kanske ta en liten powernap. Han blir snabbt trött när han är på ett nytt ställe med nya intryck och en massa aktivitet, dessutom är han ganska så aktiv vår lilla plutt.

Igår var han trött vid 21 men jag ammade honom en massa och la honom strax innan 22, för jag ville vara säker på att han skulle sova när jag körde till kyrkan strax efter 22. Jag var hemma igen vid 00.30. Men Lukas vaknade inte förrän vid 3 tror jag. Han vaknade ordentligt vid 8 men somnade vid 9 och vaknade igen strax innan 10. Han flyttar sina sovtider lite grann. Men jag är glad så länge han inte vaknar och är pigg vid 5-6. Vi har inget uppe att göra så tidigt, inget dagis osv så då kan vi likagärna ligga kvar i sängen och ha det gott.

Igår charmade Lukas Kristians faster Mona, dem snackade och skrattade! Lukas visade att han kan "köra traktor", allstå brumma och göra massa bubblor!

Idag ska jag fxa lite inför morgondagen, men jag kan inte berätta vad för det är en liten överraskning om nu inte en viss person redan har förstört överraskningen.

Imorgon ska vi till svärmor, och jag tror vi kommer att vara där några timmar. Vi ska iaf inte stressa hem.

Hur gör ni med besök till mor/far-föräldrar med era barn? Får någon träffa barnen mer än en annan, och varför?

Lukas träffar tyvärr inte sin morfar så mycket för vi har inte så supermycket kontakt, men jag ska försöka ta upp den igen för jag vill att Lukas ska försöka få träffa sina mor/far-föräldrar lika mycket. Jag vill inte någon ska få träffa Lukas mycket mer än någon annan. Farfar träffar Lukas rätt ofta, likaså mormor, plastmorfar, farmor. Plastfarfar har ju varit ganska dålig så Lukas har inte träffat honom så mycket. Men de träffades i torsdags och de kommer nog att träffas imorgon igen.

Kanske träffar mormor Lukas lite mer än de andra men det beror på att vi spelar bowling i samma lag och Lukas hänger ibland med ner till bowlinghallen.

I veckan ska jag köpa en födelesedagspresent. Kalas igen på lördag.

Kommentarer
Postat av: Angeline

rasmus träffar alla lika ofta. Men de stora barnen träffar mest farmor å farfar då de gärna vill umgås med sina barnbarn =)

2009-04-12 @ 13:17:12
Postat av: Annika

Ungarna träffar mormor lite oftare men det beror på att vi bor lite närmare mormor. Är lättare att svänga inom liksom. Nej, jag har inte förstört din överraskning. :-) Ses imorgon.

Postat av: Annika

Man är väl inte 14 heller :-) Kan ju bevara en överraskning. Mamma och jag är ganska tajta så det blir en hel del mormor för ungarna. Men vi försöker hälsa på farmor så mycket vi kan och hinner.

2009-04-12 @ 14:55:05
URL: http://www.anniee80.blogspot.com
Postat av: Beatrice

Det spelar väll ingen roll vad andra tror och tycker. Huvudsaken att ni och Lukas mår bra! När Melvin var bebis/liten blev han överstimulerad av mycket. Desutom hade han nattskräck så vi kunde definitivt inte vara i farten lika mycket som er för vårat eget bästa liksom. Men alla gör som man själv mår bra av som jag brukar säga.



Jag håller med dig..5-6 tiden ska ingen stiga upp om man inte måste.



Vi träffar nog våra föräldrar lika mycket. Dock inte min pappa då han är en missbrukare och bor i Köpenhamn. Men Melvin träffar nog sin farmor mest ändå eftersom hon är hans ena dagisfröken skratt..Men annars träffar vi Patriks föräldrar och min mamma lika mycket tror jag om man inte tänker på att hon är hans dagisfröken. Dock bor vi nästan grannar med Patriks föräldrar.

2009-04-12 @ 19:25:17
Postat av: Jessica

Tycker er lill grabb verkar till att må hur bra som helst!!!!!



Ang morföräldrar os.v. Som du vet under Novas första 2 år, träffade hon inte mormor mer än 5 grr kanske, men nu ses vi iaf en gång i månaden, de bor ju en bit bort. och jag tror det är lika ofta med Novas farmor en gång i månaden ca.



Japps Påskharen kom till oss, eller ja till Nova;) hon fick lite godis & pärlor till sina pärlplattor.



2009-04-12 @ 22:21:21
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Anna

Strunta i vad andra tycker! Det funkar ju bra för er, så fortsätt som ni gör tycker jag. :-)



Filip träffar sin farmor & farfar oftare, de bor i Sthlmsområdet. Mina föräldrar bor 30 mil bort. Lite trist, men det är inte mycket att göra åt.

2009-04-13 @ 18:39:04
URL: http://anna.rundkvist.com
Postat av: Cecilia

Jag tycker såhär. Kvinnor har fött barn i alla tider och det har fungerat alldeles utmärkt. Och under 99,9% av mänsklighetens existens har mödrarna INTE kunnat låsa in sig i huset, ungarna fick hänga med ut på åkrarna och ut i skogen och iväg till grannbyn för att låna potatis:) Stimulans och frisk luft är det enda rätta. Det hade många mammor också mått bra av, kan jag lova!



Och nu: CYKEL. En bra cykel av t.ex märket "Monark" kostar ungefär 5000kr, och då ska alla saker ingå (pakethållare, lampor och reflexer, ringklocka), men en superbra cykel av t.ex märket "Skeppshult" kostar 7-8000kr. Men då ingår verkligen allt, inklusive stöldförsäkring utan självrisk, en garanti på många år för cykelns samtliga delar och det senaste inom lamptekniken: Dynamo-nav. Inbyggd dynamo:)

2009-04-15 @ 06:30:35
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Angelica (didofido)

gällande rutinerna så tycker jag att ni gör helt rätt! Sånna tråkiga kommentarer är bara energikrävande.. fortsätt som ni tycker är bäst och ignorera jobbiga påhopp och kommentarer =)

Det finns nog inget mer som retar upp en så mycket som kommentarer om hur man sköter sitt eget barn. Som sagt, ni gör rätt!

2009-04-16 @ 23:51:49
URL: http://frubegovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback