Utflykter

Igår var vi till skånes djurpark, jag har inte varit där på runt 24 år! Men det var trevligt, skönt att bara strosa runt. Nästan inget folk, men säsongen har inte riktigt kommit igång ännu. Det kostar 160:- för vuxna men sen gäller inträdeskortet året ut, mycket bra tycker jag! Lukas var vaken i början och fick sitta upp i sin liggdel, det såg ut som att han tyckte att det var skoj iaf. Sen somnade han och sov i stort sätt igenom hela besöket. Men det gjorde ingenting, för så länge han sov så ville han iaf inte äta. Vädret igår var inte det bästa sitta-ute-och-amma-vädret. Det var mulet och blåste lite kyligt, serveringarna öppnade inte förrän idag så vi kunde inte sätta oss inomhus och jag var inte sugen att amma honom inne på en toalett. Men han sov som sagt gott, vaknade inte riktigt förrän i slutet av parken. När vi var klara så blev det blöjbyte i bilen och sen fick Lukas äta!

När vi skulle hem åkte vi inom ctygross i höör, där jobbar nog de segaste kassörerna i sverige. Bara strul och de såg så oengagerade ut, långsamma var de med.

Idag körde vi till Ängelholms hembygdspark. Där finns lite djur och en lekplats, kanske inte det roligaste stället i världen. Men vi kommer kanske åka dit igen när Lukas är äldre och kan leka lite på lekplatsen. Nej, som det är nu åker jag hellre till skånes djurpark. Tror vi har ungefär lika långt till båda ställena.

Efter hembydsparken åkte vi till Volvo för att tvätta bilen. Lukas och jag stannade kvar i bilen, han sa inte så mycket men tittade lite fundersamt på borstarna.

Sen ringde Lukas farmor och frågade om hon bjöd på lite fika, och självklart så gjorde hon det! Vi var hos farmor några timmar, snackade, slappade, tittade på tv och hade det allmänt trevligt. Lukas pratade en del med farmor, han snackar med de flesta. Dock så snackar han inte riktigt lika mycket när vi är iväg som när vi är hemma.


Kommentarer
Postat av: umzacharia

Mina tjejer älskar hembygsparken i Ä-holm. Mna kan ju åka dit bara för lekplatsen,den är super=)

Postat av: Jessica

Mysigt med utflykter, vi funderar också på att åka till Skånes djurpark inom det närmsta, speciellt nu om solen stannar....

2009-04-02 @ 09:20:48
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback