Varmt!

Idag har vi haft riktig sommarvärme, typ 25 grader! Jag och Lukas strosade lite i Hässleholm idag, skulle ha tag i shorts och kortärmat till Lukas. Nu är han rustad för sommaren och ägare av ett par solglasögon! Vi var även inom Maxi och Elgiganten. Lukas var på bra humör hela tiden!

Efter Elgiganten körde vi till McDonalds för jag var hungrig! På Donkan träffade jag på vår granne, eller nästan granne iaf, vi bor i samma by! Pia och hennes dotter hade varit i Kristianstad och de gjorde ett matstopp på Donkan, så de "passade" Lukas medan jag beställde mat. Lukas hade somnat i babyskyddet så han var inte så svår att "passa" men det underlättade för mig, lättare att bära brickan med två händer!

Jag har lagt Lukas i sin säng, la honom på mage som vanligt men han vände sig till ryggläge. Får se om han somnar snart eller om han kallar.....han kan inte vända sig till mage vad jag vet!

Jag kollar ishockeyn och just nu gjorde sverige mål nummer 2, härligt!

Imorgon blir det till att tvätta lite kläder som är nyinköpta. Sen på kvällen ska jag och Lukas titta på majbrasa, får se om mormor gör oss sällskap! De tänder brasan på en flotte och drar ut den på dammen, så jag tror det blir bål eftersom det tänds på vatten. Det är ju ganska stor brandfara här nere nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback