vilodag

Det blev ingen promenad idag, har nästan lite ångest för det, men bara nästan! Det blir helt enkelt en 1,2 mils runda imorgon istället. Imorgon är det även dags för vägning, men jag vet inte vad jag vägde förra fredagen så jag får se om det hänt något sen i måndags. Om inget annat så har min näsa fått lite fräknar och ansiktet lite färg.

Dagn började segt för Lukas sov som en kratta inatt, han somnade nog för tidigt helt enkelt. Han låg och pratade med mej mellan 1-2.30, sen sov han till 5, åt och somnade om. Vaknade vid 7.40 och somnade igen 8.40, vaknade igen 9.20 och då klev vi upp. Sen sov han 30 min mellan 11.30-12.  Jag var lagom seg i skallen efter denna knasiga natt!

I eftermiddags åkte vi till Netto i Örkelljunga för att köpa blöjor, de har Huggies nu och är lite billigare med dem än ICA. Vi skulle ändå till svärmor och lämna två skålar. Vi var i Eket några timmar, snackade en massa och umgicks med Lizze, Fredde och Binis. Snackade så klart även med farmor och plastfarfar. Vi åkte därifrån vi 19.30. Med oss hem hade vi Jazmines gamla gåstol, så imorgon ska den tvättas av (om vi hinner), sen ska vi se om Lukas når ner till golvet. Når han så tror jag att det inte tar lång tid innan han fattar galoppen med den! Sen får vi akta tårna! Bra att man kan låna saker som bara används en kort tid.

Lukas ville inte vara hos farmor, eller det gick bra så länge han satt med ryggen mot hennes mage. Men när han såg att det inte var mamma som höll honom så började han gråta. Det var likadant i måndags när vi var hos mormor. Tror han är i någon fas. Men vet inte vad fasen kallas, separationsfas eller helt enkelt mamma-är-bäst-fas. Självklart duger pappa med!

Det blev McDonalds mat idag, köpte även chilicheese, smaskens! Så det är ett under om jag har gått ner något denna vecka! :-P

Inte en enda påskkärring kom när vi var hemma, så nu har jag godis att kränga!

På lördag och måndag är det kalas! Så det gäller att promenera! Har fortfarande inte hittat ett måttband för promenaderna borde ge effekt tycker jag. Om inget annat så känner jag mig piggare, fått lite färg i fejan och lite bättre flås tror jag.

Kommentarer
Postat av: zezze

Ja de var skojj att ses, man gör juh inte de för ofta precis. Klart du fått lite färg, de syntes varfall på kortena.

Postat av: Jessica

Roligt med gåstol tror säkert han lär springa runder när han får in tekniken. Du är flitig som går så, jag måste säga att jag är allt sugen på att följa med till det mysiga fiket du hittade. P får skjutsa mig till dig så kanske vi kan traska någon dag?

Kram

2009-04-10 @ 08:49:47
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback