hej mitt vinterland

Ni ska bara veta hur fint det var inatt när det snöade, snön låg så fint på träd och buskar när klockan var 1.30. Men sen när jag vaknade var det tö, men det ligger snö kvar men inte så mycket.

Lukas somnade vid 22.45 igår och jag la mej vid midnatt men kunde inte somna. Låg och lyssnade på min snarkande make och min lite småsnoriga son. Var nog lite orolig för att Lukas inte skulle få luft. Han vaknade vid 1.45 och var hungrig, så han fick torr blöja och mat, sen fick han sova hos oss så jag kunde slappna av lite. Han sov gott och vaknade inte förrän 6.30. Fick lite mat och somnade om igen och vaknade vid 10. Han har inte nyst så mycket idag och det rinner inget snor, så jag hoppas att det inte blir mer än så här. Vill inte att förkylningen ska bryta ut tills på lördag när han ska döpas.

Lukas har inte gillat att ligga på golvet och leka innan. Men nu har han legat där två gånger idag och lekt med sitt babygym. Kom på att han gillar det bättre om han får ligga på sin fårfäll så det ligger han på nu. Han ligger på rygg och snackar och skramlar med leksakerna som dinglar i gymet. Magläge är inte så populärt förutom när han ska sova, skumt! Men han är iaf stark i nacke och rygg. Kan sätta honom i soffan utan att han trillar åt sidan iaf. Men han får inte sitta så länge för jag är rädd om hans lilla rygg.

Ikväll ska vi på kören, ska ta med bärsjalen denna gång, gjorde inte det förra söndagen och det var tungt att hålla honom så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback