Vaccination

Idag fick vår lilla trollunge sina första vaccinationssprutor, en i vart lår. Aj vad det gjorde ont, speciellt den mot penumokocker. Men hans skrik gick över rätt fort, men det gjorde ont i mammahjärtat. När han fick den mot pneumokocker så blev han illröd i ansiktet, knep ihop ögonen, skrek och krafsa mej på armen för det gjorde ju så himla ont. Stackars min lilla plutt, men det är bra med vaccination så slipper han en massa dumma sjukdomar. Har vi tur så minskar risken att han blir öronbarn, för öroninflammationer är ofta pneumokock baserat. Han fick iaf ett plåster på vart lår. Han har varit lite gnällig ikväll så han fick en dos Alvedon och nu sover han.

Imorgon blir han 3 månader, tiden rusar iväg! Numera är han 60,5 cm lång, väger 6030 g och har ett huvudomfång på 40,9. Ligger nästan på normalkurvan på alla tre delar, lite under på vikten men det gör inget för han mår bra.

Vi var även med i
tidningen idag!

Imorgon ska jag, Lukas och mormor till Hässleholm, om nu Lukas mår bra. Ska kika i lite klädaffärer och sen ska vi till ICA Maxi. Ska köpa hem blöjor, satsar nog på Huggies. De sitter bra på Lukas och har inte läckt som Liberos blöjor har gjort. Vi använder just nu Huggies 5-9 kg.

Just det, jag hade ju även mammasamtal idag. Jag blev godkänd eller vad man ska säga, låg inte i riskzonen för att vara deprimerad. Fick iaf pratat lite med Maij.

Lukas har även fått utslag på sin bröstkorg och det berodde nog på tvättmedlet eller sköljmedlet, så nu ska vi byta sånt.

Jag frågade även om att gå till badhuset med Lukas. Bäst är om man badar när det är förhöjd temperatur i bassängen och det är det rätt ofta i Perstorp. Vi har en väldigt fin simhall i lilla Perstorp! Ska köpa hem badbyxa/blöja och sen satsa på någon dag. Kanske kan gå med Jessica och Nova, då vet jag iaf en liten tjej som blir glad! Känns som om jag och Lukas får göra ett besök hemma hos Nova en dag! Kanske gå på en promenad om Jessica orkar med sin fina bebismage! Ska bli spännande att se vem som bor där inne!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ni är alltid välkomna & bad tillsammans hade varit super trevligt & mysigt, & ja som du sa Nova har nog inget emot det;) Hon är ju kär i er Prins...:)Promenad hade också varit mysigt...



Han är så duktig er lille Kille...



Kram på er

Postat av: angelina

jo ja letade efter den men den va slut =( åååh! haha! va ska du göra i hässleholm då? Kram :D

2009-02-27 @ 09:15:29
Postat av: Beatrice (Lyckosam)

Vad kul att vara med i tidningen! Roligt för Lucas att många barn föddes förra året,då får han många kompisar ler



Jasså,får man båda sprutorna samtidigt? Då kommer denna bebbe också få det.



Ja,när vi haft bebisar så har vi tvättat bebiskläderna separat,inte med våra kläder,för vi har använt parfymfritt tvättmedel och sköljmedel åt bebisen..Sen efter ngn månad har jag provat tvätta kläderna med våra för att se om det kommit ngn reaktion,men bara börjat med ngt plagg i taget.





2009-02-27 @ 09:35:12
Postat av: Angeline

Vad var det för spruta han fick förutom den vanliga? Rasmus fick bara en.. Får nog kolla med bvc idag =P



Det var nåt annat jag tänkte skriva här men ja, det glömdes bort lika fort! Kram!

2009-02-27 @ 12:10:01
Postat av: Nancy66

Hoppas ni har en fin dag i Hässleholm,,,



Kul för Lukas att bada, det brukar ju de flesta små tycka om. Jag gick ju babysim med Robin och han älskade det,,,:-)

2009-02-27 @ 13:07:08
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Anonym

men herre gud de står ju en hel frysbox på maxi ahah! längst ner vid kassorna längst bort där all glass är.. där står ett eget frysskåp med alla deras sorter haha! Annars finns de på ica här i perstorp jue.. Jag hittade massa kläder jag med på LIndex :D vad händer i morgon då?

2009-02-27 @ 20:13:32
URL: http://anelina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback