bvc

Idag var vi på bvc för att träffa läkaren som skulle kolla bulorna och göra 2-månaderstestet. Han blev godkänd på alla delar, men det dröjde lite med svarsljud och något superstort leende fick han inte. Men leendet kommer väl så småningom, han är ju trots allt bara sju veckor. Läkaren skickade remiss till Helsingborgs sjukhus så nu hoppas vi att vi blir kallade så snart som möjligt.

Lukas är nu 56,5 cm lång och väger 4910 g. För 16 dagar sen var han 55 cm lång och vägde 4360, så nog växer han vår lilla prins!

Givetvis kissade han på läkaren! :-P

Jag frågade om magläge när han skulle sova och svaret var att jag gör det som känns bäst för mej. Det hade visst kommit nya rön angående plötsligt spädbarnsdöd och nu verkar det inte som att sovläget har något med saken att göra. Ska kolla med barnkliniken när vi kommer dit med Lukas.

Snackade även om att jag ibland funderat på att pumpa och ge bröstmjölk i flaska, men är rädd att han blir bekväm och bara vill äta från flaska. BVC-sköterksan höll med mej att risken finns att han blir bekväm, så flaskmatning får vänta till jag inte har någon mer bröstmjölk eller det är dags för välling.

Imorgon ska jag försöka komma ut på en långpromenad och på kvällen är det dags för bowling hoppas Lukas sover i bowlinghallen så jag kan träna lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback