Flitig

Nu har jag visst använt min blogg flitigt känns det som!
Idag blev sjalen postad så jag hoppas jag har den innan helgen, sen ska jag öva mej att knyta och bära!
Angående att bära barn som väger 20 kg ser jag inga problem med. Är man ute i naturen och barnet inte orkar gå längre så är det bara till att sätta barnet på ryggen, alltså i sjalen. Sjalen gör ju så att man avlastar armar så det blir inte lika tungt som att bära barnet i famnen. Men jag kommer nog att byta till en ergonomisk sele när sjalen inte känns bra längre, alltså när Lukas blir lite äldre. Nu hoppas jag förstås att Lukas kommer att gilla sjalen, han gillar iaf att ligga i min famn och helst på min bröskorg.

Nu ligger han i sin säng och sussar, får se hur länge han sover. I eftermiddags tog han några powernaps, han har alltså inte sovit någon längre tid på eftermiddagen som han brukar göra. Men jag tror att han vaknar inom en timme och då lär han vara hungrig. Förhoppningsvis får jag honom att somna i sin säng efter att han har ammat klart. Tar tid för honom att komma till ro, men det gör det när han ligger hos mig med men då slipper jag gå och stoppa in nappen och smeka honom på pannan. Jag hoppas iaf att han trivs i sin säng och att han så småningom kommer att sova mer än två timmar åt gången.

Idag åt vi pizza till middag, smarrigt! Jag orkade bara halva pizzan, skönt att jag inte kan klämma en hel pizza! Får se hur väglaget är imorgon om vi ger oss ut på långpromenad eller inte. Blir det sol så ska jag försöka komma ut för då kan jag nog lyckas få lite fina bilder!

Kommentarer
Postat av: Angeline

Det har jag barnvagnen till =) Sulky har funkat bra till mina kids var 4 år sen fick dom promenera.. eller åka i skrinda tex på Skånes djurpark å på Zoo.. Mkt uppskattat kan jag tala om! Å mkt lättare för mig än å bära!!

2009-01-08 @ 00:12:18
Postat av: Angeline igen :P

Måste fråga, vad har du för kamera? Tar iaf jättebra bilder. Är det nån speciell digitalkamera?

2009-01-08 @ 00:13:31
Postat av: Beatrice

Vet du,Melvin som är 4 år och 3 månader väger inte 20 kilo ännu,han väger 17 kilo..Man har lite svårt att tänka hur stora barnen är som väger 20 kilo när man precis har en bebis bara..Bara ett inlägg ifrån mig :-D



20 kilo är VÄLDIGT tungt!



20 kilo,,Då är man så stor så att man går själv!

2009-01-08 @ 11:23:49
Postat av: Jessica

Flitigt bloggande, kul & läsa. Skönt att allt går bra med Lukas, du verkar till att ha kommit in i mammarollen bra:) Här snöar det som tusan brrrrr...... Ha en bra dag kram Jessica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback