Hemsk

Jag är nog en hemsk mamma som låter mitt barn sova på magen, jag borde bli lynchad!

Hur gör ni andra mammor? Om ert barn inte vill sova på rygg, och sover lite oroligt på sidan men sover som en sten på mage. Tvingar ni ändå ert barn att sova på rygg?
Lukas sov på rygg de första veckorna men inte nu längre. Han är en egen liten individ med egna viljor. Han ligger gärna och gosar med ansiktet ner i lakanet för att sedan lägga huvudet på sidan. Han vänder sitt huvud sida till sida utan problem.

Hade inte barnmorskan med andra skrämt upp en att det är faaaaaaarligt att barnet sover på mage, det ökar risken för plötslig spädbarnsdöd så hade jag inte mått dåligt av att låta han sova på mage.
BVC sa att jag gör som jag vill, ska göra det som är bäst för mej och Lukas. Det ska visst finnas nya rön om plötslig spädbarnsdöd och det hade visst inget med sängpositionen att göra (har säkert skrivit om det i ett tidigare inlägg). Jag vill gärna hitta dessa nya rön.

Idag provade jag sjalen med ett nytt knytsätt, verkade skönare för Lukas. Men han var inte på humör så det blev bara en snabbprovning sen skulle han äta! Nu ligger han på mage sidan om mej här i soffan. Ja, jag vet, jag är en hemsk mamma.....

Kommentarer
Postat av: umzacharia

Du är ingen hemsk mamma!! Du vet vad jag skrivit innan. Både Nour och Adiane har sovit på mage. Dom är vid god vigör och vid liv....jag tror inte att det är livsfarligt. Man gör vad som känns bäst för sig själv och sitt barn. Det sägs ju att cigarett rök oxå ökar plötslig spädbarnshet.....finns många som rökar,ingen lynchar dom.

Postat av: Nancy66

Jag tycker då du är en toppenmamma. :-)

Här har barnen själv fått välja hur de vill sova.

Som de sover bäst har de fått sova, tror det är tryggast och lugnas så för dem.

Ha en fin söndagkväll,

2009-01-18 @ 17:28:49
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Beatrice

Du är ingen hemsk mamma! Alla måste hitta sina knep!

Barn behöver sova,och sover han bra på mage så är det juh bäst för honom!



Du ska bara vara glad om du får honom att sova,för det är inte roligt att ha ett barn som inte vill sova.



Om jag hade vågat så hade jag med lagt Melvin på mage,men just då var det juh värsta debatten om huuuur farligt det var...och jag som redan var livrädd för PSD vågade verkligen inte prova.



Men man ska göra det som är bäst för varje barn/familj och det kan man endast veta i den familjen!



Kör på!

2009-01-18 @ 18:12:08
Postat av: Jessica

Man avgör själv, jag är så trött på vad alla säger "gör så" "det är fel" osv. Du känner ditt barn bäst ingen annan. Som du skrev Lukas är en egen individ!!! Sover han bra på magen så låt han göra det!!! Kart att han ska få sova gott.... Dessutom är er lill kille stark, så jag tror han fixar det galant att ligga på magen

2009-01-18 @ 19:39:55
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Annika

Nellie sov oxå mycket på mage när hon var bebis. Bara man har någerlunda koll så är det ingen fara...

2009-01-19 @ 09:44:15
Postat av: Elin

Jag tycker det är hemskt att man ska känna sig dålig för att man gör på ett eller annat sätt, det är väl viktigast att barnet sover eller? Det går inte att generalisera och skrämseltaktik fungerar aldrig. Kör på det som är rätt för er och skit i vad andra säger!

2009-01-19 @ 10:10:03
URL: http://thelifeofelin.blogspot.com
Postat av: J'

Du har fått en "award" i min blogg hoppas det é ok

2009-01-19 @ 20:16:09
Postat av: Jessica

awarden var från mig, råkade sända i väg kommentaren höhö

2009-01-19 @ 20:17:02
URL: http://www.busnova.blogspot.com
Postat av: Anna

Som de andra skrivit, du känner ju ditt barn bäst - gör så som funkar bäst för er. :)



Kram.

2009-01-22 @ 12:36:59
URL: http://anna.rundkvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback